En underbar dag!

Vilken fantastisk idag! :)

I morse styrde jag, Björn och Silver kosan till Höga kusten och vandrade lite! ( Bilder kommer senare) Efter det drog vi hemåt, lunchade och sedan kom Ida förbi på en kaffe! Under tiden vi myste så ringde telefonen och EwaLena från Jess  och gav mig det glädjande beskedet om det nya jobbet. :)

På eftermiddagen drog jag iväg och tränade spinning och CX på Sensia och det gick kanon! Träffade kära Elle där och vi pratade lite om hennes framtidsplaner. Jag är så otroligt glad för hennes skull eftersom hon beslutat att utbilda sig till spinninginstruktör och det förvånar mig inte. Jag vet ingen människa som är så målinriktad och motiverande som min Elle. :)

Nu sitter jag och Björn och myser med ett glas rött och bara njuter! Livet är bra härligt!

Till helgen blir det ju fest hos Jonas och en av klänningarna jag beställt kom idag och den satt verkligen som ett smäck. :D Väntar nu på den andra!

På fredag ska jag få sminka kära Nina. Inspirationen är Estée Lauders nya höst/viner-sminkkollektion. Can’t wait!!

Måste bara ha några godbitar ur den nya kollektionen. Det kostar en del men jag betalar gladeligen för kvalitet och estée lauders ögonskuggor är sjukt pigmenterade. Jag vågar även påstå att Estee Lauder Double Wear Stay In Place foundation är världens bästa foundation! Den sitter från 8 på morgonen till 8 på kvällen och känns fräsch helt utan parfym. Den är jääättedryg och har ett rättvist pris. (ca 430 kr) LOVE IT!!!

Jag kan verkligen inte köpa billiga skitfoundations längre. Och varför skulle man lägga pengar på silikonfyllda mineraloljefyllda slemfoundations? Det man lägger på huden är viktigast och då menar jag även hudvården. Man bör verkligen vara noga med detta eftersom huden mår som bäst om man väljer rätt produkter och panikproducerar inte lika mycket talg som gör huden glansig för att försöka göra sig av med det du har ansiktet. Billiga produkter med mycket mineralolja och alkohol, täpper även till porer, irriterar och låter inte huden andas och gör att finnar och kvisslor uppkommer lättare. En bra foundation skadar inte huden utan skyddar den mot yttre påfrestning och många innehåller SPF vilket är superbra! Solfaktor skall bäras året runt för att förhindra solskador och skydda huden i ansiktet från farlig strålning. Det viktigaste är att hitta en foundation som är anpassad till din hudtyp! :)

Kommentera!

