Våld

I helgen då jag och mina vänner var ut fick min vän Jonas en smäll i ansiktet som orsakade en mild hjärnskakning. Personen som slog till hade tydligen läst Jonas blogg där han öppet berättar om sin homosexualitet. Och om inte det vore nog så får Jonas dagligen anonyma, fega kommentarer från folk som skriver att saker som ”det är fel att vara bög” osv. Jag orkar inte ens skriva om hur sjukt och befängt det är med tanke på att dessa människor verkar leva på 50-talet fortfarande. Jag vill däremot erbjuda ett hämndlystet litet skratt eftersom det är  allmän vetskap att människor som håller på såhär ofta mår dåligt på ett väldigt fundamentalt plan. Likaså dem som alltid är nedlåtande och kränkande mot andra. Att vara elak mot andra människor eller utföra våldsdåd leder ofta till en självuppfylld profetia eller så har de redan råkat ut får något liknande. Han som slog till Jonas är troligtvis redan samhällets bottenskrap med grav ångest, bitterhet och är säkert helt tom och det är rätt åt honom. Jag vet att detta gör Jonas starkare och mer beslutsam än någonsin och det beundrar jag honom för.

Jag vill även rikta detta till de som skriver anonyma, negativa kommentarer här på min blogg. Som ni förstår som tycker jag bara att det är roligt och varje gång ni klagar och hittar på grejer. :)  Att man stör sig på andra hela tiden tyder på att man är otroligt missnöjd med sitt egna liv på ett fundamentalt plan och ni kan säga emot hur mycket ni vill. Lyckliga och nöjda människor sitter inte och gnäller och klankar ned bakom gömd identitet på bloggar utan man lägger ned tid på viktigare saker. :) Om jag mot förmodan skriver något negativt om någon beror det på att det har gått till en viss gräns och för att jag inte äter skit ur någons hand.

I alla fall. :) Nu ska jag & Björn planera en romantisk getaway i december! God natt alla läsare, jag gillar er oavsett vad! ;D

9 thoughts on “Våld

  1. enligt DSM-IV-TR Individen uppvisar ett ihärdigt mönster av grandiositet (i fantasi eller beteende), behov av beundran, brist på empati, börjar i det unga vuxenlivet och finns i varierande samband indikerat av fem (eller fler) av följande:Har en grandios självbild (till exempel överdriver framsteg och talanger, förväntar sig att bli betraktad som överlägsen utan lämpliga meriter).Är besatt av fantasier om obegränsad framgång, makt, briljans, skönhet, eller perfekt kärlek.Tror att han eller hon är ”speciell” och unik och bara kan bli förstådd av, eller bara borde umgås med, andra speciella eller högstatuspersoner (eller -institutioner).Kräver stor beundran.Har oresonliga förväntningar på speciella förmåner eller omedelbar respons på hans eller hennes förväntningar.Är interpersonellt exploativ, det vill säga utnyttjar andra för att uppnå sina egna mål.Brist på empati; är ovillig att kännDiagnosticeringskriteriera igen eller identifiera sig med andras känslor och behov.Är ofta avundsjuk på andra eller tror att andra är avundsjuka på honom eller henne.Uppvisar arrogans, hotfulla beteenden eller attityder.

  2. Ja du har ju gått hela fyra år på universitet så det måste ju betyda att du har rätt och jag har fel. :) Dessutom hann du klämma in att du har daddy-issues och att jag påminner om din pappa. Är det därför du återvänder till min blogg hela tiden? :)

  3. Det var ju moget att diskutera val av skiljetecken, fyra år på universitet gör att man gärna skriver korrekt (även om mobilens stavningshjälp ”hjälper” till fel ibland).

    Kul att ditt rykte stämmer, är visst ingen idé att kommentera det är som en envägsgata… Kunde inte låta bli från första början eftersom jag hatar attityden som min pappa (urtypen för inskränkt svensk gubbe) och du har: ”alla andra är patetiska och snackar skit – men jag, JAG talar ju bara om sanningen och då är det befogat”

    PUNKT, KOMMA, SEMIKOLON eller UTROPSTECKEN – välj själv.

  4. Blir man lika lycklig som dig då ‘E’ (med en dramatisk punkt efter)? :) Du verkar ju vara rena rama glädjekällan! Hahaha. :)

  5. Jag tar absolut inte åt mig, haha. Varför kör du alltid ”anfall är bästa försvar”? Ett råd är att ragga ned, då tycker jag att man blir en lyckligare människa.

  6. E: Nu förstår jag inte vad du menar? Jag lever som jag lär. Jag kommenterar varken elakt eller under dold identitet som dig. Intressant att du tar åt dig av det jag skriver! :)

  7. Så andra är patetiska men din inlägg är befogade? Antingen är det som du säger och du är likadan eller så är livet mer nyanserat.

    Lev som du lär! Någon som själv kommer med elaka inlägg och kommentarer på andras bloggar har låg trovärdighet i frågan. Ett konstruktivt råd.

  8. Så otroligt bra skrivet, och som du säger, alla dessa böghatare gör mig bara starkare och mer beslutsam, dom kommer aldrig att trycka ner mig i skiten, jag växer för varje dag som går :)

Kommentera!

