Några tips inför kallare tider!

Nu var det ett tag sedan jag visade ”dagens sminkning”. Sedan jag började på JESS blir det inga utsvävningar i sminkväg. Vanligtvis så sminkar jag mig hur jag vill och när jag vill. Nu har jag dock tonat ned det lite och använder oftast neutrala färger och eyeliner. Det passar till allt och ser fräscht ut. Underlag använder jag däremot alltid! En jämn hy är verkligen a och o oavsett sminkning för mig.  Just nu testar jag en ny foundation från FACE Stockholm som jag verkligen gillar! Mer om den senare…

Nu när kylan kommer råder jag alla att verkligen ta hand om sin hy! Dessutom tycker jag att de flesta ska sluta se foundation som någon typ av ”bov” i hudsammanhang. De som upplever att huden inte andas är oftast dem med fet hudtyp som använder oljebaserad foundation eller inte exfolierar huden tillräckligt. Rätt foundation med hudfrämjande egenskaper kan till och med skydda nu i kallare klimat. Ett annat missförstånd är ofta att vattenbaserade krämer/foundations ”fryser” på huden. Det mesta av vattnet dunstar faktiskt från hyn strax efter du applicerat hudkrämen/foundation. Självklart kan du aldrig skydda hyn till 100 % från kyla men man kan ju försöka i alla fall! Good luck!

 

Kommentera!

