Back to nature / 100 % Pure

Jag testar ju en del hudvård som ni kanske märkt. Delvis för att jag är otroligt intresserad men även för att själva grunden till allt som ser bra ut på huden (tex smink) verkligen kan hjälpas eller stjälpas av rätt/fel hudvård. Att tänka lite extra på ingredienserna kan lösa många problem som man kanske upplever med sin hud.

Nu så här på vintern vill jag oftast gå tillbaka till naturliga produkter och då menar jag riktigt naturliga. Inte bara sånt som det står ”ekologiskt” på men egentligen innehåller en massa syntetiska ämnen som inte hör hemma på/i huden. Eftersom jag vet vilka positiva effekter 100 % Pure hade förra vintern så beställde jag en drös produkter därifrån igen. Allt i deras produkter är naturligt, fräscht och innehåller massvis med antioxidanter och vitaminer. Anledningen till varför jag slutade med 100 % Pure sist var för att själva serien jag hade då kändes för fet på våren. Denna gång har jag dock inte köpt samma produkter som sist. Vill du läsa min gamla recension kan du göra det här.

Denna gång beställde jag dessa produkter:

Skin Brightening Cleanser

100-pure-facial-cleanser-skin-brightening_500x500

Denna har jag haft förut och vet att den är underbar. Både uppfriskande och tar bort alla orenheter!

Facial Toner, Mint White Tea

100-pure-facial-toner-mint-white-tea_500x500

Super Fruits Reparative Cream

screen-shot-2011-04-06-at-400_500x500

Facial Moisturizer, Brightening Night Balm

100-pure-brightening-night-balm_500x500

Organic Acaï Berry Antioxidant Eye Cream

untitled-117_500x500

Facial Super Fruits Scrub & Mask

100-pure-facial-scrub-mask-super-fruits_500x500

… Jag köpte även en body butter och ett cerat. ;) Dessvärre hittade jag inget bra serum vilket är synd eftersom jag är en riktig serumjunkie! …Men jag hoppas att nattkrämen är tillräckligt vårdande så att den agerar som ett serum, dvs att den tränger in djupare än en vanlig creme.

Självklart kommer det en utförlig recension efter ett tags användning. Utgångsläget  är ju som alltid min hudtyp som är kombinerad och produkterna är valda efter det ändamålet. Kanske passar dem inte för dig som läser recensionen men jag hoppas ju som alltid att det ska hjälpa någon att hitta rätt produkter.

Jag rekommenderar i alla fall varmt 100% Pure som är helt naturligt – frukt/växtbaserat och väldigt skonsamt. Det innehåller alltså inga skadliga ingredienser som tex mineralolja, silikon, PEG, parfym, paraben m.m….. alltså inget syntetiskt/kemiskt framställt. Dessutom är förpackningarna fina och ser inte ut som typ labb-flaskor/burkar som många andra naturliga märken gör. Produkterna finns att köpa på eleven, The Pink Chilibrallis och 100%Pure.eu

100percent_Pure_logo_sm-1-

3 thoughts on “Back to nature / 100 % Pure

  1. Pingback: Recension: 100% Pure Brightening Night Balm (lååååångt inlägg) « Anna Lohi

  2. Dessutom är plasten i förpackningarna PBA-fri och gjord av återvunnen plast. Trycket på etiketterna är gjord med sojabläck och inga djurtest har gjort i samband med tillverkandet av produkten.
    Därför älskar jag (också :) 100% !!!!!

Kommentera!

