Makeup!

Nu var det egentligen ganska längesen jag skrev om något sminkrelaterat så idag tänkte jag visa min senaste sminkshopping! Ja, man måste ju unna sig själv lite nu kring juletid! ;P

nyx-nyx-black-label-lipstick-nude-71917-0c15d

NYX Black label Lipstick, Nude. 

NYX Blush, Terracotta. 

NYX är ett av få budgetmärken som är av bra kvalitet! Jag köper alla mina NYX-produkter via mina favoritbutiker på eBay. Där finns priser från 3 dollar och uppåt! Black label-läppstiften är jättebra! Dom är sällan uttorkande och väldigt lena på läppen. Jag älskar nude-färger och valde därav färgen… Nude. :) Blushern Terracotta är en gyllene skimrande ton som jag har tänkt använda som en variant av en bronzer. Det snälla priserna på dessa produkterna betyder alltså att man kan köpa massor av färger utan att bli fattig. :) Bra va!?

theBalm Mary-Lou Manizer är en highlighter (skimmer) utan talk och parabener. Den är alltså i puderform och hyllas av många makeupartister. Jag har tänkt köpa den länge men har bara inte gjort det innan… Färgen är i champagne-ton. Jag återkommer vid ett senare tillfälle om hur man applicerar highlighter och framförallt var. Köpt på Kicks.se.

Anastasia Brow Wiz. Som jag skrivit tidigare så har jag ju älskat min brynpenna från MAC i färgen ”fling”. För er som inte vet så är Anastasia en en stor profil i Hollywood och sägs vara bäst på ögonbryn. För ett par år sen lanserades hennes egna bryn-produkter och pennan brow wiz har fått bra recensioner. Jag älskar den! Jag har färgen Ash Blonde och den är perfekt till min hud och hårfärg! Det finns inget rött i pennan vilket är toppen… Brynpennor ska aldrig innehålla något rött pigment eftersom det ser onaturligt ut! Pennan har dessutom en spooly på andra sidan så att du kan börja med- och avsluta med att kamma igenom brynen. Perfekt! Närmare recension kommer vid ett senare tillfälle. Köpt på Kicks.se 

Jag gör en ”look” med produkterna nästa vecka. :)

Kommentera!

