Året som gått!

Här kommer en liten årsresumé av mitt liv. :) Jag tänkte göra en privat och en lite mer smink/hudvårdsrelaterad vid ett senare tillfälle… Typ årets bästa och sämsta köp.

2012.

Det här året har varit otroligt händelserikt! Många drömmar har slagit in och det känns fantastiskt nu när man tittar tillbaka. Bara man tror på sina drömmar & sig själv kan man få saker att hända.. :)

En del stora händelser som är värd att nämna: Sålde vår andra lägenhet & köpte vårt fina hus, köpte ny bil, bjöd med oss mamma & Elias till Turkiet, jag köpte min drömhund – en Siberian husky. Jag fick nytt jobb m.m. 

Just det här året känner jag verkligen hur jag växt som människa också. Jag har blivit otroligt trygg i mig själv och mår i stort sett alltid bra inombords till skillnad från när man var mycket yngre och hade humörsvängningar och identitetskrisar om vartannat. Jag har lärt mig acceptera mig själv och har insett hur bra/fin jag är och hur viktigt bra vänner verkligen är. Ensam är inte alltid stark utan fina vänner är ett måste. Man måste även lära sig hitta de riktiga vännerna som vill väl och som vill växa och alltid gå framåt i livet.

Jag har lärt mig vikten att behandla människor väl och inte sätta krav. Jag har blivit bättre på konfrontationer och säga stopp när någon beter sig illa. Har insett vikten av att stå upp för dem man älskar och för det man tror på. Sedan har jag lärt mig att inte ifrågasätta allt för att det är ”att ha en åsikt” utan inse att det finns flera sidor av allt. Gillar jag inte nåt tar jag avstånd.

Jag lever efter mottot: Ilskan försvinner inte när du släpper ut den utan när du släpper den helt och hållet.

Och det är verkligen sant! När man väl inser det blir allt så mycket lättare! Hela livet har fått en mer positiv prägel och det finns något vackert i varje dag. Negativ energi har lixom bara runnit av mig och jag känner glädje & tacksamhet då jag vaknar på morgonen. :D

Detta var året både jag, Elle & Björn fick en typ av stalker. Hon är harmlös men har länge varit sjukligt besatt av våra liv via internet (bloggar/instagram osv). Senast fick vi höra att hon smugit efter en ovetande Björn på stan och sedan skrivit om det på sin blogg som rena rama psykopaten. Vi har övervägt att polisanmäla men jag tycker verkligen synd om henne.  Vi får dock se hur vi gör i framtiden om hon inte fattar och lämnar oss ifred. Man får väl ta det som en komplimang att hon snart spenderat ett halvår av sitt liv på oss. Hat är ju en annan form av smicker. Antar att det är såhär stjärnor känner sig! Hahaha. ;P

I förrgår var jag med och stängde ned FACE Stockholm-butiken här i Sundsvall. Jag och min kära kollega Linda har stått varandra nära och jag kommer att sakna henne. Även de andra tjejerna jag jobbat med som Linéa, Mona och Julia… Men allt i livet har sin gång. Och det känns skönt att inte ha två jobb faktiskt. :) Mer fritid och lugn och ro helt enkelt även om jag gillar att ha många saker att göra.

I framtiden då? Jo, jag har en del planer. Jag drömmer alltid om nya saker och om vad jag kan bli eller göra. Nu tror jag faktiskt att jag har hittat det jag är ämnad för. Det är inte smink utan något annat. Mer om det senare. :)

Såja, och här kommer lite sminkningar/ bilder på mig från det gångna året. ;P

20120808-103219 20120815-130136 20120817-103326 20120817-103336 20121221-174354 bild-4 dsc_0126 dsc_1697 dsc_1698 dsc_1760 dsc_1837 dsc_2259 dsc_2522 dsc_2713 dsc_2714

DSC_0602 DSC_0604 20121122-231628.jpg 20121122-232419.jpg 20121122-233103.jpg
20121122-232509.jpg 20121116-183339.jpg 20120825-104341.jpg

Nu ska jag sova, upp och jobba i morgon! :D

tack för att ni tog er tid att läsa! :D <3

7 thoughts on “Året som gått!

  1. Hahaha!! Jag skrattar ihjäl mig åt stalkerns härmerier. O här springer jag med svansen mellan bena. Att hon är avis på allt du kan och har i livet är en sak, men när hon kör copy cat-style på allt så är det bara tragiskt. Miljontals människor behöver livsnödvändig hjälp men denna lilla flicka dansar bland fisar och tror hon blir en bättre människa av att leva lusen på en karl o dölja sina oräkneliga snedsteg, O av att försöka få dig att må rövens, men hon fattar ju aldrig att vi bara njuter av hennes idioti. I love you Anna and you know it! :D

  2. Skit i henne, du är bättre än henne i alla avseenden, samt att du är så otroligt vacker! Hon är bara avundsjuk på ditt utseende och ditt intressanta liv, hon försöker leva sitt liv genom dig :)

  3. Ett halvår ? Har människan stalkat ER ett halvår ? Hon måste ju jobba mer än en arbetslös ! Tragiskt måste jag säga.Följa efter folk och sen skriva det på en blogg låter inte friskt ! Jag undrar vad denna människa anser att ni har gjort henne ? Hoppas nån hjälper den kvinnan år 2013… Om det går att hjälpa som sagt !

  4. Du är fantastisk och tack för att du är den du är! Fina vackra underbara du <3
    Känns som vi vuxit samman ännu starkare och vår vänskap är total! Älskar dig Ubi! Min klippa :)

    Pus!

Kommentera!

