Recension: 100% Pure Brightening Night Balm (lååååångt inlägg)

Vid nyår skrev jag ju en årsresumé som berörde livet i allmänhet. Jag lovade ju även att göra en liknande resumé om årets bästa/sämsta produktköp. Idag tänkte jag nämna en produkt som jag inte bara älskar men även tänkte recensera.

Jag är ju sedan långt tillbaka ett stort fan av 100 % Pure’s produkter som ni vet. Som namnet antyder är produkterna helt naturliga! Jag började intressera mig för hudvård vid tidig ålder och har haft en kontinuerlig hudvårdsrutin sedan jag var ca 17 år. Är nu 28. Jag har verkligen testat allt. Billigt, dyrt – ja, allt! Jag har ju även jobbat som makeupartist ett tag nu och märker vilken enorm skillnad rätt hudvård kan göra. Jag kan säga att rätt hudvård är väldigt avgörande i hur snabbt din hud åldras och i hur andra uppfattar dig. Ett inte alltför ovanligt fenomen är ju att folk tvättar huden med ren tvål och inte smörjer in sig alls och sedan undrar varför de har mycket brustna blodkärl och rynkor.

En annan viktig poäng att tillägga är hur viktigt det är med bra hudvård om man sminkar sig. Rengöring och underlag är nästan avgörande för hur din hud kommer att må under sminket och hur skyddad den är under dagen för yttre påfrestningar som väder, sol och miljögifter. Dessutom ser allt bättre ut på en fin återfuktad och omhändertagen hy. :)

I alla fall, jag får ofta komplimanger för min hy och att jag ser ung ut. Jag vill gärna tro att det jag med min hudvårdsrutin att göra och för att jag bryr mig om min hy. Jag tycker att det är rätt intressant att man kan ta lite kontroll över den naturliga åldringsprocessen till viss del. Självklart börjar ju allt välmående inifrån men som sagt, rätt hudvård kan vara avgörande för hur din hy ser ut.

För ett tag sedan beställde jag ju en del nya produkter från 100% Pure eftersom jag tagit uppehåll från märket ett tag. Fråga mig inte varför.

Bland grejerna jag beställde var en nattkräm som heter Brightening Night Balm som ingår i deras uppljusande serie. Nattkrämen innehåller bl.a. kojic syra, lakrits och citron – alla ämnen med naturligt uppljusande effekt. Själva krämen luktar citron och är gul vilket känns väldigt fräscht!

Konsistensen är inte den jag är van vid dvs fyllig och len utan snarare ganska hård och lite kornig. Den magiska händer dock då man gnider krämen mellan händerna och den smälter av kroppsvärmen.

Första reaktionen var att jag trodde att den skulle vara för fet för min kombinerade hy eftersom den inte går in i huden direkt. Men eftersom den är en nattkräm får den gärna vara lite fet nu på vintern eftersom jag blir så extrem torr i vissa partier. Till min förvåning så vaknade jag upp helt utan glans i ansiktet och med en behaglig känsla. Jag älskar den här krämen och jag har svårt att tro att jag kommer att byta. Jag praktiskt taget längtar tills jag får smörja in mig på kvällarna numera då känslan av att lägga denna bekväma kräm i ansiktet påminner mig om att krypa upp i min mammas gosiga famn då jag var liten. Komplett omhändertagen, trygg och redo att somna.

Detta är verkligen en fantastisk nattkräm och det faktum att den är naturlig gör det hela så mycket bättre. Krämen kommer i en stadig porslinsburk och är jättedryg! Jag använder en klick i samma storlek som en ärta till hela ansiktet och dekolletaget varje kväll och har haft den i en dryg månad nu och har inte ens gjort av med halva burken.

Jag älskar den här krämen och ger den 5/5! Jag rekommenderar den till torr, kombinerad & normal hy som vill ha otrolig återfuktning och vacker hy.

Finns att köpa här! Eller här. ca 319:- (34g)

20130104-231732.jpg

20130104-231739.jpg

20130104-231745.jpg

20130104-231752.jpg

20130104-231758.jpg

Jag uppmanar verkligen alla att välja mer rena och naturliga produkter. Silikoner, peg-ämnen, parfym, parabener, alkohol, övriga syntetiska konserveringsmedel och utfyllnadsmedel kan inte bara orsaka allergier och irritation utan kan även vara hälsoskadliga.

Fler recensioner och min kompletta hudvårdsrutin kommer framöver! :)

Här finns en annan recension som jag skrivit om 100 % Pure.

2 thoughts on “Recension: 100% Pure Brightening Night Balm (lååååångt inlägg)

  1. Pingback: Paket! « Anna Lohi

Kommentera!

