Få mer energi!

För några veckor sedan bestämde jag mig för att verkligen ta tag i min kost och se över vad jag äter. Jag äter inte överdrivet onyttigt annars men jag ville testa hur pass påverkad man blir av kosten och det man kanske ”tror” är nyttigt.

Själva grundidén jag hade var att äta mer ”färsk” och ouphettad mat delvis inspirerad av Rawfood-dieten. Jag har inte varit stenhård men ser till att alla mina måltider är färgglada av frukt och grönsaker tillsammans med ett stadigt protein. Jag gör inte enbart detta för att tex att gå ned i vikt utan för att må bra och det gör jag verkligen! :) Mitt humör är otroligt gott varje dag och väldigt stadigt. Min hy ser klar och fin ut och dessutom kommer sötsuget mer sällan.

Exempel på vad jag äter; Grönsaker med starka färger, mycket frukter (helst citrus för massvis av C-vitamin), quinoa istället för pasta/ris, inget bröd. Jag dricker mycket av en hemkokad dryck gjord på kanel och ingefära. Jag äter/ dricker inget som inte gynnar kroppen näringsmässigt. Ca 75% av alla mina måltider består av grönsaker ungefär. Och massor av vatten till! På helgerna unnar jag mig ett glas rött vin och mörk choklad (min. 70%). Jag rör mig varje dag och kör crosstrainer/PW 3-4 ggr i veckan. Det känns lagom för mig! :)

Jag mår verkligen fantastiskt och kan verkligen rekommendera denna kost till den som vill må allmänt bra, vara friskt och hantera livet lite lättare. :) Välj även ekologiskt då du handlar och satsa på mer naturlig hudvård som komplement som mår du ännu bättre! Jag lovar. :) Detta funkar för mig och det känns som om min kropp tackar mig för denna detox och jag ger den vad den egentligen vill ha istället för massa socker, snabba kolhydrater och halvfabrikat. En sundare livsstil helt enkelt!

Nu har jag beställt en juicemaskin så att jag kan göra nyttiga och goda drycker när jag vill! :D

340948

Try it! :D

One thought on “Få mer energi!

Kommentera!

