Hur du använder bronzer!

Idag gav jag mig själv en liten solbränna med hjälp av bronzer. Många är lite osäkra på hur man använder bronzer (solpuder) och idag tänkte jag förklara hur man lägger en bronzer på bästa sätt! :)

Jag använder ofta två toner av bronzers. En i varm gyllene ton och en lite djupare neutral ton. Detta för ett så naturligt och snyggt resultat som möjligt.

Många gör enbart konturer med en bronzer i ansiktet vilket kan se lite onaturligt ut. Jag använder den djupa bronzern till just konturer. Dvs: under kindbenet, längst tinningen och vid hårfästet, liiite längst hakan och halsen (viktigt!!) sedan använder jag den mer gyllene bronzern över dessa områden samt lite på äppelkinden, lite på näsan och pannan – där solen naturligt skulle ge färg i ansiktet.

20130122-211420.jpg

bronzer ‘Cancun’ (djup neutral ton) från Face Stockholm

bronzer ‘Capri’ (varm gyllene ton) från Face Stockholm

Efteråt använder jag ett varmt persikofärgat rouge på äppelkinden för ett friskt och fräscht intryck. :)

20130122-211915.jpg

rouge ‘tonight’ från Face Stockholm

Kom ihåg att pudra din foundation först under bronzern annars kan det lätt bli fläckigt. Använd lätt hand och använd bronzern sparsamt.

….Annars går det bra att köra denna metod på ren och återfuktad hud. :) du kan även använda bronzern som en ögonskugga! :)

har du frågor är det bara att lämna en kommentar! :)

20130122-212236.jpg

20130122-212245.jpg

20130122-212252.jpg

20130122-212301.jpg

Naturligt och fräscht, just the way i like it! :D

2 thoughts on “Hur du använder bronzer!

Kommentera!

