Glowing skin – hur du får perfekt lyster utan att se fet ut i ansiktet.

God kväll mina vänner! :)

Detta inlägg blir delat i två delar. Den första delen berättar jag hur jag får lyster i min hy utan att se fet ut eftersom jag föredrar det. Det värsta jag vet är matt, torr hy och det finns inget som ger ett mer åldrande intryck än det. Vem vill se äldre ut lixom? Man vill ju heller inte se fet och glansig ut…. Balansen kan vara svår att få till men det går!

Det första du måste tänka på är att exfoliera! Alltså, peela huden var tredje dag helst. Applicera sedan en återfuktande ansiktsmask efter varje gång. Använd därefter hudvård anpassad till din hy. Själv använder jag bara ren hudvård. Dvs 100 % pure. Som serum innan jag applicerar min dag resp. nattkräm använder jag ren jojobaolja. Även om jag har kombinerad hy så reglerar jojoban balansen perfekt i min hy så jag slipper bli yt-torr och superfet under dagen. Detta beror på att jojoban är väldigt lik vår egna olja på en molekylär nivå.

Använd sedan en tunn foundation med lätt till medel täckning av bra kvalité så att du får jämn hudton men så att din egen hy ändå lyser igenom. Pudra lätt enbart i t-zonen.

Sedan behöver du en highlighter! Den finns i flytande, crème och puderform. Detta är en produkt som reflekterar ljuset bäst och placeras strategiskt på dom ställena du vill framhäva. Så som tex kindbenet, nästippen, amorbågen, på ögonlocket, under ögonbrynet och längst in vid tårkanalen av ögat.

20130124-204042.jpg

20130124-204105.jpg

20130124-204111.jpg

Min favorit-highlighter är från The Balm och heter Mary-Lou Manizer

20130124-204349.jpg

20130124-204357.jpg

20130124-204405 (1)

Finns att köpa på kicks.

Men kom ihåg att all skönhet börjar inifrån och se till att äta bra mat, dricka mycket vatten och sov minst 8 timmar varje natt.

Här kommer del 2 av inlägget! :)

För ett tag sedan gjorde jag en helomvändning i mitt liv och började äta mer rent – dvs mer frukt och grönt. Ca 75 % av alla mina måltider består av grönsaker. Dessutom utesluter jag socker och jäst ur min kost. Jag gör egna juicer varje dag. Dessutom använder jag ju fantastisk hudvård från 100% pure (mer om det sen).

Se skillnaden på mig från slutet av november till nu:

20130124-205025.jpg

Jag har samma foundation på mig på båda bilderna och min egna hy syns igenom. Jag ser enorm skillnad i min hy, mina ögon och även i mitt hår! :) För mig är det viktigt att alltid sträva för att bli bättre om friskare och denna livsstil blir för resten av mitt liv – det lovar jag mig själv för det är jag värd! :)

Hoppas du hittade något intressant i detta inlägg. Kommentera och berätta vad du tycker eller om du har några frågor! :)

Puss!

One thought on “Glowing skin – hur du får perfekt lyster utan att se fet ut i ansiktet.

  1. Sitter på jobbet här o nöter i stolen. Längtar efter dig och Silver. Vi ses snart liclucläli! Massa pussar!!

Kommentera!

