Juicefasta

Idag påbörjar jag en juicefasta.

Dag 1.

Efter att ha läst vilka goda effekter det har i kroppen på cellnivå så känner jag att jag vill ‘rena’ mitt system på riktigt. Jag har förstått vilken positiv effekt juicen har haft i mitt liv fram till nu så ska jag under en kort period byta ut alla mina måltider till färsk frukt- och grönsaksjuice. Varför inte bara äta grönsakerna tänker ni kanske? Det är omöjligt att äta den mängd man juicar och näringen ur frukten och grönsakerna går ut i blodet snabbare i juiceform.

Då menar jag såklart att du använder färsk frukt och grönt i en juicemaskin och absolut inte färdigköpt juice! Juicen måste drickas samma dag som den görs för maximalt näringsintag.

Poängen är att jag nu ska testa detta en vecka och se hur det känns och om jag vill fortsätta lite längre.

Jag förstår att många kommer att ha åsikter om detta och förmodligen tro att jag svälter mig själv vilket jag inte gör. Näringen i juicerna är otroligt koncentrerad och renar kroppen. Detta är inte något för alla men för mig känns det rätt just nu och jag hoppas att folk respekterar det.

Detta är frukost och lunch:

Juice på apelsin, vindruvor och tomat:

20130203-113927.jpg

Denna innehåller broccoli, roccula, tomat och citron.

20130203-114025.jpg

Förresten, det blir inget kaffe denna vecka heller! Wish me luck!! :)

För mer inspiration så kan ni kika kan ni kika in denna sida.

5 thoughts on “Juicefasta

  1. Pingback: Detta har hänt… | Anna Lohi

  2. Tony: jag trodde att jag hade svarat på ditt inlägg men appen ville inte läggs upp den verkar det som! :/ jag har köpt min på teknikmagasinet och den funkar bra än så länge :) 299 :- kostade den

Kommentera!

