Friday shoppin’

…Och där tog min juice-vecka slut. Fick gå hem från jobbet idag med pga kraftig huvudvärk.. Åt en sallad och sedan till middag lite bulgur med pastasås och spenat. Jag är ändå stolt över mig själv! 5 dagar är inte fy skam och kroppen känns ganska ren. :) Jag kanske gör om det om någon månad? Vi får se… Mår inte hundra ännu men ska ändå jobba i morgon och vila på söndag. :)

För att fira att jag varit viljestark och duktig denna vecka har jag beställt lite kläder från H&M… Mest basic-kläder. Inget roligt direkt men man måste ju ha baskläder såsom undertröjor och byxor osv.

Jag beställde även lite ögonskuggor från favoritsidan Makeupgeek. Marlena som driver sidan har egentillverkade skuggor som är jättepigmenterade (jag har flera sedan innan). Dessutom innehåller de inga parabener eller talk. Dessa skuggor säljs både i förpackning och i pan-form. Dvs lösa skuggor som man sätter i magnetpaletter… Typ Z-palette. Väldigt praktiskt och behändigt.

Beställde dessa nu inför våren;

bada_bing_b94_1

Bada-Bing

beaches2

Beaches and Cream

chickadee_2

Chickadeeshimmermint_eyeshadow

Shimmerminttwilight-1Twilight

Älskar namnen på skuggorna! :) Som sagt, dessa skuggor är jättepigmenterade och det vill man ju ha då man köper ögonskuggor. Det finns ju inget värre än att köpa ögonskuggor som inte ens ger någon färg. Dessa skuggor kostar $5.99 styck! Cheap!

Så här ser en Z-palette ut. Jag har en stor och en liten med lite blandande skuggor ifrån makeupgeek, FACE STockholm och MAC.

bild (1) bildHar fler skuggor men det här är min ”Varje-dag”-palett med de skuggor jag använder mest. :)

Sovdags! Natti!

5 thoughts on “Friday shoppin’

  1. Jag tycker du är sjukt duktig som kämpar så och närmar dig dina mål med stormsteg!
    Fina färger på skuggorna, dom får du gärna testa på mig ;) vi skulle ju haft en smink och fotodag :)

Kommentera!

