HÄSTKÖTT!?

Vilket rabalder det blev då Dafgårds Ikeaköttbullar visade sig innehålla spår av hästkött. Det var dock i en 1 kg exportpåse som skulle till typ Hong kong. Alla blev otroligt upprörda över detta och Dafgård har minsann utfört hur många expert-tester som helst nu för att fastställa att de inte har hästkött i sina övriga produkter.

Alltså, vad är vitsen? Hur kan folk bli upprörda? Som att någon i detta jäkla land ens bryr sig om hur det går till på ett slakteri och nu helt plötsligt står alla upp för hästen som dom minsann inte vill äta. Kon då? Bara för att du inte står och satsar pengar på en menlöst lopp eller inte äger en ko som du nöjesrider på så betyder inte det att kon är en mindre värd varelse. INGEN skulle ens kunna mörda ett djur men det går bra när någon annan gör skitgörat för att sedan trycka i sig. Oavsett ko, häst, gris, fisk så är djur inte satt på denna jord för att göda oss, tro det eller ej! Vi kan leva utan kött men väljer att inte göra det. Sedan förlitar vi oss på den anarkirädda statens kostråd så att vi slipper ta något som helst ansvar för vad vi stoppar i oss egentligen. Det finns hur många studier som helst gjorda där man bevisar hur kulturer som lever mestadels på frukt, grönt, nötter och frön lever helt utan cancer, hjärt-och kärlsjukdomar, ledsjukdomar osv. Det finns även studier som visar hur cancersjuka människor gått över till vegankost och sedan botat sin cancer. Hur otroligt är inte det? Det är ingen slump att västvärlden är den mest sjukdomsdrabbade. Nu kanske ni tror att jag överdriver, men så är inte fallet. Man kan ta rökning till exempel – det är bevisat cancerframkallande, ger kroniska sjukdomar och är i många fall dödligt men ändå tillåter staten att det säljs? Märkligt eller hur.

Jag blev vegan för en kort tid sedan. Jag tog reda på massor av fakta innan jag gjorde en totalomvändning. Jag kan inte beskriva hur bra jag mår! Jag känner mig glad, pigg, lätt och mer tillfreds. Dessutom hade jag inte ätit äpplen på flera år pga födoämnesallergi. Förra veckan åt jag säkert 20 st. Även Björn har hakat på och mår kanonbra! :) Frukt & grönt innehåller alla proteiner man behöver och dessutom mycket mer vitaminer, antioxidanter och mineraler än en gammal död köttbit.

Bli medveten och blunda inte för det faktum att miljoner djur mördas varje vecka. Kossor mjölkas tills de får infektioner och misshandlas, deras bebisar tas ifrån dem så att vi människor ska få dricka den onödiga mjölken som har ett klart samband till cancer. Blir folk sjuka misstänker de konstigt nog aldrig kosten utan fotsätter äta likadant och sedan sjukskriver de sig resten av livet? Logiskt…. Näe!  Djur har känslor och kan känna smärta precis som oss människor.  Äter man kött så stödjer man detta och det går inte att komma ifrån. Jag är så glad att jag ändrat min livsstil och nu hoppas jag att inspirera andra att börja tänka efter. För mig är det viktigt att leva med ett rent samvete och veta vad som är rätt och fel – och kunna stå för något och inte bara blunda för all skit här i världen. Jag vill att det ska kännas bra i hjärtat annars är det inte värt något!

”Only morons defend their bad habbits”

AP-Horse-poolblood (1)

Mer kring detta ämne kommer vid ett senare tillfälle….

 

15 thoughts on “HÄSTKÖTT!?

  1. Oj vad omanlig jag visst är. Kan inte vara så att jag är bekväm med vem jag är och känner mig självsäker? Att jag behöver inte dra på mig macho-manteln utan kan säga att melodifestivalen intresserar mig och ändå vara manlig? Att jag inte gör som många andra omanliga män, som spyr ur sig förolämpningar mot dessa ”tabuer” men som egentligen bara är osäker på sig själv och som inte har någon aning om hur man är som man. Idiot! Jag skrattar över din ointellegens och förvrängda synbild på människor, teorier samt praktiker. Du ”Johan”, som påminner skriftligen och tankemässigt om en förföljerska som mer än gärna ”springer med svansen mellan bena”, kan försöka vinna andra strider men här är du chanslös. Läs på! Och du ”Johan”, apropå kopplingen mellan mjölk och cancer så är många experter eniga om att mjölkkonsumtion är behäftad med en ökad risk för degenerativa sjukdomar, inklusive hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes och cancer. Pastöriseringen och homogeniseringen av mjölken ökar sjukdomsrisken radikalt. Samma sak gäller köttkonsumtion.

  2. Rädda djur gör jag mer än gärna. Står valet mellan att rädda en hundvalp eller en människa så lär ju människan få drunkna. Människan är ju född i onödan. Så ej fallet med hundvalpen.
    mvh/Johan

  3. Jo, det var du. Väldigt onödigt och inte ett dugg respektingivande. Antar att det var det du försökte vara då du påpekade hur ‘manligt’ manlig du är. Gör något som räknas istället! Typ rädda några djur och hjälp människor att må bättre! Det gör jag. :)

  4. Så ‘melodifestivalen är lika tramsigt och inget riktiga karlar ängnar sig åt’ det är fakta och ingen förolämpning då menar du? :) Hahaha! Antingen så är du 12 år eller så driver du med mig. :) Nej du, bloggen är enbart för min egen skull och jag skulle aldrig lägga ned den för nedlåtande kommentarer. Speciellt när det är kommentarer är helt utan grund. :D tycker bara det är roligt eftersom jag aldrig ger upp då jag vet att jag har rätt. :) good luck!

  5. Nä jag förolämpar ingen. Jag bara meddelar dig fakta:) Jag känner mig inte speciellt liten och upplysningsvis så äter jag mer fisk och dricker mer vatten än jag äter kött och dricker mjölk. Om du inte gillar andra åsikter än dina egna så får du ju lägga ner bloggen.

  6. Nej, självklart visste dom inte vad en depression var eftersom dom drack stora mängder alkohol – likt många människor gjorde/ gör fortfarande. Trams eller inte, många människor lider av dessa åkommor och det är ingen slump. Kosten spelar stor roll. Det är skillnaden mellan dig och mig. Du äter kött och en massa mejeriprodukter och känner dig så liten att du måste förolämpa mig och min man för att vi kikar på melodifestivalen för att på något sätt höja din osynliga självkänsla. :) Vad tråkigt att du känner så. Vi skäms inte alls över det och min man är den finaste människan jag vet om och det räcker för mig, bara så du vet. :)

  7. Ja jag tycker din blogg är kul och läser gärna vad du skriver. Men du är ute och seglar ibland. Depression? Haha;) Tror inte dom visste vad det va. Jag är ju av den åsikten att depressioner och ”gått in i väggen” är trams. Lika tramsigt som melodifestivalen och inget riktiga karlar ägnar sig åt. :)

  8. Så du menar att all forskning som pågått sedan tidigt 70-tal är felande pga dina undantag till släktingar? Poängen är inte att bli så gammal som möjligt utan att faktiskt leva ett friskt och glatt liv tills man dör. Drack de 2 liter starksprit om dagen hägrade garanterat en depression. ;) Läs mitt senaste veganinlägg för lite fakta så förstår du lite bättre. :)

  9. Snälla du:) Så du tror på allt som du läser och hör om bara det är en forskare som säger eller skriver det? Min farfars morfar och hans arbetskamrater va aldrig sjuka och vet du hur deras dag såg ut? Dom gick över 2 mil till jobb varje dag oavsett väder.Dom drack över en liter starksprit OCH öl varje dag. Dom rökte,snusade och tuggade tuggtobak och åt kött och fett fläsk varje eviga dag. Och detta under många många år. Grönsaker och sådant visste dom inte vad det va. Hur gamla dom andra blev vet jag inte men han blev 97 år. Och han och hans arbetskamraters fysik överstiger med råge både din och min och de flesta i dagens läge du skulle vilja säga är ”vältränad” Men det är ju så att dagens människor är förslöade,försoffade,svaga,korkade mm mm. Och detta av allt för mycket sittande på röven både på jobb och hemma. Så allt bullshit om hur farligt allting är är just det. BULLSHIT.

  10. Vad grundar du det i? Är det jobbigt att acceptera menar du? Det finns forskning som visar att tex prostatacancer har ett direkt samband med mejeriprodukter. Har forskarna fel menar du? :)

  11. Javisst kan jag utveckla det. Visst går det för jävligt åt på slakterier och hur djuren behandlas rent allmänt. Och därför så äter jag bara kött och fisk från djur jag själv skjutit eller fiskat upp. Men du har fel när du kommer med att exempelvis mjölk skulle framkalla cancer.

Kommentera!

