Gravidtankar

Just i detta skede av mitt liv snurrar tankarna mer än någonsin. Jag är otroligt lycklig i mig själv men någonstans där inne finns alltid en liten sabotör som gärna vill påminna mig med orden ‘tänk om det och det händer… Hur blev det med den drömmen nu då?’

Just att vara lite smått orolig verkar ligga i mig av naturen men samtidigt är jag en ganska logisk människa som alltid vet att allt ordnar sig. Nu för ett tag sedan så gick det upp för mig att det faktiskt KAN hända barnet något och vad händer då lixom? Jag är 100 % inställd på att bli mamma i november och skulle något hända med barnet så skulle jag nog sjunka in i ett hål känns det som. Jag vet att det är ganska vanliga tankar hos förstföderskor… Längtar så otroligt till nästa måndag så vi ska på vårt ultraljud.

Sedan slår det mig ofta hur min framtid kommer att se ut om några år. Innan jag blev gravid så tänkte jag kanske jobba kvar på mitt nuvarande jobb till i november och sedan kanske starta något eget eller läsa något. Jag är verkligen en människa som behöver ombyte och har haft turen att testa på många olika jobb vilket jag tycker är superkul. Jag skulle nog bli ganska olycklig om jag var tvungen att vara på ett ställe i 10 år eller så. Jag undrar ju hur mina prioriteringar blir efter jag fått barn och vad mina framtidsvisioner ser ut då? Jag har inga konkreta karriärsdrömmar just nu utan känner helt ärligt för första gången i mitt liv att jag bara vill stanna upp och känna efter. Därför längtar jag så otroligt mycket till november också, att få tillägna hela mitt liv till barnet känns som helt rätt timing. Detta är utan tvekan det största som hänt mig och jag känner mig både rädd och redo på samma gång.

Allt ordnar sig, det vet jag. Ibland är det bara skönt att få skriva av sig ur gravidhjärnan. :) Tack för att ni läste!

20130608-220250.jpg

Bild från 7/3 2013

One thought on “Gravidtankar

Kommentera!

