Allt kom på en gång

Efter att ha fått sett första bilderna på vår kommande dotter igår så var det som att hela min kropp bara släppte på all oro som jag gått och burit på som berör barnet. Hjärtat slog och allt såg så bra ut. För mig är ultraljudet väldigt seriöst och inte bara ‘en kul grej’ som många verkar tycka. Det är faktiskt en bekräftelse på att barnet faktiskt existerar, växer som det ska och mår bra.

Efter att all oro släppt så började jag känna mig väldigt dålig. Lite sjuk nästan. Det eskalerade under kvällen men jag gick och jobbade idag ändå. Mot kvällen idag började jag må riktigt dåligt och var rejält snorig, febrig med halsont och i morgon blir jag hemma.

När vi kommer hem och jag nästan stupar av utmattning ser jag Sushi komma gående mot oss. Hon hade tagit sig ut IGEN. Inte nog med det, hon hade även skadat sig i ett revben så det var bara att bege sig mot staden igen till veterinären. En slant senare visade det sig inte vara så farligt som vi trodde utan hon måste bara äta smärtstillande några dagar och låta allt läka där inne. Dessutom ska hon vara inne i 2 veckor…. Känner mig redan som rena rama djurplågaren men huvudsaken är att hon blir frisk. Nu är jag verkligen helt slut med en aktiv sparkande bebis i magen. Snacka om att det är en underbar känsla! <3

20130618-222213.jpg

Sushi, en vanlig dag. Chillar i min handväska.

One thought on “Allt kom på en gång

Kommentera!

