Barnvagnen!

Vi har nog ALDRIG tagit ett svårare beslut än vilken vagn vi ska köpa till vårt kommande barn. Tro mig, det var enklare att välja hus!

Ska jag vara riktigt ärlig så finns det sjukt många fula vagnar i Sverige! Alltså enligt mig. Många gillar brunt och svart. Inte jag. Jag är en person som verkligen måste ha färg omkring mig för att ens kunna leva. Färg ger mig energi och livslust och för mig har aldrig svart eller brunt varit stilrent, utan mer bara tråkigt. Men som sagt, det är min smak. Alla tycker olika och jag vill inte att någon ska ta illa upp!

Dessvärre är ju färgglada vagnar en bristvara i Sverige. När vi kom in på babyproffsen i fredags var det som att komma till en barnvagnsbegravning. Bara svart, så långt ögat kunde nå. Kände mig lite deppig nästan. :/ Men så stod det ett par där som stack ut; Brio Go och Brio Smile. :) Det var ganska stor prisskillnad mellan dem och båda hade sina fördelar och nackdelar. Brio Go var tydligen lyxvarianten och fanns ju självklart i finare färger. Så nu, efter många ”om och men” så har vi bestämt oss för en Brio Go i färgen Berry tillsammans med ett par vinterdäck. Detta var det närmaste jag kunde komma en rosa vagn som jag egentligen ville ha. ;)

… Till min fasa så har tydligen Brio slutat tillverka vagnen i denna underbara färg!!!! Snacka om att man har tur!? Jag trodde nästan att mina drömmar om denna cerise-lila vagn på ett vitt chassi var förbi tills vi hittade en kvinna som sålde en vagn i nyskick i Bollnäs så nu får Björn åka och köpa den… och stilla min ångest. ;) ‘

Det är givetvis inte enbart färgen som spelar roll, hela vagnen är väldigt ergonomisk, liten, lätt och praktisk. Vi har ju en liten bil och det måste kännas enkelt att frakta vagnen. Dessutom kan man köpa till ett babyskydd att fästa på chassit! Jag kommer att vilja jogga lite lätt och bra stötdämpning är A och O. Det finns många andra fördelar också men jag orkar inte skriva allt, är helt utmattad efter den här jakten. ;) Vi kände att detta var rätt för oss helt enkelt!

1013927_0

Ska jag vara ärlig så hade det förmodligen blivit en Brio Smile om det inte vore för att färgerna är lite tråkiga dom med. Dom görs bara i svart, brunt, nån intetsägande blå och en kall ful lila färg. :(

SmileViolet2

Nog för att vi bara letat intensivt i typ 2 dygn så har det känts som en månad. Många av vagnarna har ju lång leveranstid och man vill ju inte sitta där utan vagn när barnet kommer. Nu verkar det som att vi får tag i vår vagn hela 4 månader innan men det gör ju inget. När man hittat rätt så måste man slå till! :) Eller hur?!

Kommentera!

