Eternal Sonata

Igår (söndag) då jag jobbade hade Björn köpt ett tv-spel till mig som jag suktat efter länge! (Ja, han skämmer verkligen bort mig!) Det heter Eternal Sonata och är ett jrpg till Xbox 360.
Alltså ett japanskt role playing game. Och det märks! Inga gör kvalitetsspel som japanerna. Miljöerna är rena rama konstverken och man bara försvinner in i storyn.

Jag är ju gammal spelnörd sedan barnsben och har ägt de flesta konsoler. Nu hinner jag sällan spela men när jag väl sätter mig ned så försvinner jag in hårdare än om jag läser en god bok! Jag ville ju ett tag bli tv-spelsutvecklare och jobba med karaktärsdesign och storylines. Lade det på hyllan då jag fick mitt första fasta jobb men den drömmen släpper jag nog aldrig. ;)

20130701-220206.jpg

20130701-220233.jpg

20130701-220247.jpg

20130701-220240.jpg

20130701-220225.jpg

20130701-220216.jpg
Man blir aldrig för gammal för tv-spel och den som tror att tv-spel enbart är för barn har aldrig testat ett riktigt spel med uttänkt story och fantastisk grafik! Det finns något för alla. :) try it out!

2 thoughts on “Eternal Sonata

Kommentera!

