Minisemester

Nu har jag jobbat sista dagen inför min lilla semester som varar hela 6 dagar. :) Det gör mig faktiskt inget att ha en sån kort semester eftersom jag blir mammaledig i okt-nov! :) <3

I övermorgon åker vi till Stockholm! Ska bli så mysigt att få kika på barnsaker och besöka en massa fik och restauranger. Vi har redan hittat flera veg-restauranger som vi ska besöka! :) Där finns det ju gott om dem till skillnad mot här. Känns så skönt att ha upplyst sig själv om vilket djurplågeri man faktiskt stödjer då man äter kött. För mig kvittar det om det är 'gott' eller inte eftersom ingen ska behöva lida för min måltid. Dessutom tycker de flesta inte att själva köttet är gott, tror ni det så kan ni ju koka det utan kryddor och äta det. ;) Snart 6 månader utan och jag mår mycket bättre! Go me!! :) Jag är en sann djurvän! (Nu kommer vissa bli så otroligt provocerade och gnälliga men sanningen är att man faktiskt inte är en DJURvän för att man älskar sin katt/hund. Det innebär att älska ALLA djur och inte orsaka dem lidande vilket man indirekt gör då man äter kött, så nu vet ni det!) ;)

Huset kommer att vara bebott under tiden vi åker iväg så att katterna kan komma och gå som dom vill och Silver får vara hemma hon med. :) Det är nästan som att vi skulle ha haft en svängdörr till katterna eftersom dom vill in och ut hela tiden. :D Sushi ligger och myser i Björns famn efter en hård dag ute. ;) henne får vi ha extra koll på oftast eftersom hon är fiskallergiker. Inte alls en ovanlig allergi bland katter eftersom de inte är naturliga fiskätare som många tror. Detta resulterar i att vi köper spec-foder till alla våra katter. Hög kötthalt och utan spannmål är superviktigt att ge katterna. De är naturliga karnivorer (köttätare) och ska inte äta vete eller andra onödiga billiga tillsatser i maten. Så all mat som finns på vanlig matbutik går i princip bort. Det är som att ge katterna halvfabrikat. Visst kostar det mer men om katterna mår bättre av det så är det värt! :)

20130707-213328.jpg

20130707-213343.jpg

20130707-214311.jpg

Nu blir det film och mys! Det är jag värd efter att ha jobbat 6 dagar denna vecka. ;D

Kommentera!

