Recension: Origins Totally Pure Deodorant

När jag och Björn glömde vår deo hemma då vi åkte till Stockholm var vi tvungna att köpa en på plats. Eftersom vi bara använder naturlig deo utan aluminium och parabener så passade jag på att kika på märket Origins som jag varit nyfiken på länge. Origins är ett ”high end”-märke med fokus på naturligt och ekologiskt innehåll och de hade en egen monter inne på Åhléns City. De hade en enda deo vilket gjorde beslutet väldigt enkelt. Tjejen som jobbade där intygade mig om hur bra den var och att den är perfekt till känslig hy. ”PERFEKT!”, tänkte jag… 240 kr kändes väl lite saftigt men jag lägger gärna ut en slant för något som verkligen fungerar…?

Njaaaaaa, är ganska besviken på denna deo måste jag säga. Den är i praktisk sprayform och är lätt att applicera. Dessvärre finns två STORA nackdelar med denna deodorant. Dels så luktar den helvete!! Den innehöll ju såklart den värsta tänkbara kombon av (ursäkta ordvalet) kärringdofter; Lavendel, Ylang Ylang, Pachouli och Palmarosa. Den luktar superstarkt! Och om inte det vore nog så håller den INTE svettlukt borta vilket resulterar i att man luktar som en hybrid av en 85-årig dam och en 16-årig moppekille i  slutet av dagen. Så med andra ord får denna deodorant bottenbetyg av mig.

Köp den INTE.

or_0EKM01_300

 

Origins Organics Totally Pure Deodorant

Betyg: 1/5

 

Kommentera!

