UNE Green Pride Volume Mascara

Tanken var att jag skulle recensera 100 % Pure’s Mascara idag men skjuter lite på den. Istället tänkte jag berätta om UNE Green Pride Volume Mascara som jag köpte för någon vecka sedan. Jag har sett att den fått blandad kritik på nätet.

UNE Green Pride Volume Mascara är en helt naturlig ecocertifierad mascara. Borsten är mindre än standardmascarornas och jag köpte en svart.

unegreenpride

+ Jag älskar den här mascaran! Aldrig någonsin har jag stött på en naturlig mascara som ger sån bra svärta som denna. Borsten fångar upp varje liten frans och sveper in den. Visst kladdar det lite på locket om jag är stressad men det gör i regel alla mascaror på mig. Jag har som jag skrivit tidigare väldigt små ögon med korta raka fransar. Detta tycks vara vanligt förekommande bland oss finskor från norra delarna av Finland. ;) Jag får som vanligt måla 2-3 lager för ett intensivt resultat men eftersom denna mascara varken svider i ögonen och torkar ganska snabbt så är det inga problem. Den smetar inte mer än någon annan mascara och tvättas lätt bort på kvällen!

Den luktar. Ja, den luktar som en blandning av gräs och maskrosor. Ganska starkt faktiskt och jag kan känna doften ett par timmar efter applicering.

Inte nog med att den är bra, den är naturlig också. Ett vinnande koncept med andra ord! :D Rekommenderar den varmt. Den får betyget 4,5/5

Ca 169 kr. Finns att köpa på bland annat eleven.se.

une green pride mascara

bild (2)

 

 

Kommentera!

