Natura Siberica

Idag när jag gick förbi Trudes Frisörer i Birsta spanade jag in det naturliga märket Natura Siberica som dom börjat sälja. Tydligen är det ett prisbelönt märke med både hår- och hudvårdsprodukter. En viss del av innehållet är även ekologiskt och tydligen innehåller produkterna en unik örtblandning som skonsamt rengör och stärker håret. Jag blev jättenyfiken men köpte det inte trots deras kanonebjudande! 299 kr för både shampoo och balsam 400 ml. Ångrade mig bittert när jag kom hem men hade ingen lust att åka tillbaka så jag beställde det från nätet.

Känns bra att kedjor som Trudes börjar ta in lite mer gröna alternativ. Är så trött på att det mesta faktiskt innehåller gift, cancerframkallande ämnen och skadar miljön då det spolas ut i naturen. Dags att börja ta lite eget ansvar över vad vi gör med oss själva jorden tycker jag!

Det ska bli spännande att testa detta märke. :) Hoppas att det är riktigt bra så att man kan fortsätta använda det sen. Återkommer med recension. Jag köpte serien som är volymgivande och vårdande.

20130818-224839.jpg

Kommentera!

