Saker jag aldrig kunnat ana…

Självklart var jag ju beredd på att kroppen skulle förändras då jag blev gravid. Vad jag inte visste var vilka otroligt påfrestande förändringar som skulle uppenbara sig. Många kvinnor verkar ha otroligt behagliga graviditeter och känner sig konstant vackra. Underbart för dom!

Jag däremot har börjat svälla upp rejält. Jag samlar på mig tokmycket vätska och på mornarna ser jag ut som om jag gjort Restylane-injektioner i läppar, näsa och ögonlock. Fötter/händerna vill jag knappt nämna… Eftersom jag bara kan ha typ 2 par skor här hemma varav ena paret är sandaler så ser fötterna ut som kassler på kvällarna. Grymt sexigt! …not.

Sammandragningarna kommer och går hela dagarna och humöret sviktar värre än någonsin. Är i princip alltid stridsberedd. Ingen rolig känsla alls men tyvärr oundviklig. Samtidigt kan jag börja gråta om jag ser en hundvalp på tv. Känner mig verkligen INTE vacker trots att alla säger att jag är det…?  Blir nästan förbannad eftersom det känns som att dom ljuger. Ser ju mer ut som en svettig valross. ;P Till råga på allt är jag konstant utmattad och har ont i kroppen. YAYYYY!

Aja, nu är det bara 2,5 månader kvar av det här. Självklart är min dotter värd ALLT detta men ibland vill man bara klaga av sig lite här i bloggen. :) Alla graviditeter är olika och min är bara jävligt jobbig såhär i slutet. Är så sjukt glad att jag har den mest underbara mannen i hela världen som stöttar mig oavsett vad! :D Han är verkligen min klippa! Tack älskling. Jag lovar att bli mig själv, snart igen! <3

bild (3)

4 thoughts on “Saker jag aldrig kunnat ana…

  1. Hahah taack, dock är magen helt mjuk och konstig fortfarande ^^ Men det går väl till sig efter ett tag :p

    Haha skulle också vilja prata med dom tjejer som säger att dom känner sig vacker som gravid, tyckte att det var ett helvete att vara preg asså! Men var glad att du har mycket vatten i kroppen, det försvinner så fort du har fött barn :DD Så fort barnet är ute så är allt vatten borta ;D

  2. Tack för stödet. :) Det känns bra att veta att man inte är ‘konstig’ lixom. :) Jag vet att jag kan klara det. Bara svårare vissa dagar. :) kram!!

  3. Hej vännen..
    Vet precis vad du går igenom nu.
    Har själv haft problem med svullna fötter å händer, med Eddie gick jag upp 15-17 kg vatten på 11 dagar. Kan meddela att jag hade grymt ont i fötterna å kroppen. Drick mkt vatten å försök att låta bli salt å saker som binder vatten i kroppen.
    Denna gång sväller ja inte lika mkt men ja sväller. Jag hoppas ja slipper som jag hade med Eddie då jag var jämntjock hela vägen. Hade inga knäskålar el anklar. Stefan kunde göra avtryck på
    Mina vrister å de va kvar hela natten. Försök även ligga med fötterna högt under natten, å använd stödstrumpor..<3
    Kram från lilla mig som
    Vet till 100% vad du går igenom å du e vacker tro Inge annat!!

Kommentera!

