Bärsjal eller bärsele?

Senaste dagarna har jag gjort lite research kring valet mellan bärsjal och bärsele. Rent spontant känns bärsjalen mest naturlig och ergonomisk för barnet. Lätt att tycka kanske men vi får väl se om min teori håller i praktiken. Har i alla fall beställt en ekologisk bärsjal idag. :) En rosa… Det blir verkligen kul för Björn att springa runt med denna. ;)

Fördelen med bärsjal verkar ju vara att man kan knyta den på lite olika sätt, barnet kommer riktigt nära och barnet kan  växa i den. Kan vara skönt att bära omkring här hemma och vid amning. :D

170957154_f3d9e77d-fff9-4195-99b0-f8a8a507fc03

3 thoughts on “Bärsjal eller bärsele?

  1. Hej millie! Bärsjalen tyckte jag bara var jobbig om jag ska vara ärlig… bärselen däremot kom väl till användning då Arwen blev stadigare i nacken. Men jag tror att bärselen är kanon om man får in ”snitsen” och man är närmare barnet. Jag hade bara inget tålamod…

  2. Vi fick en bärsele av Niklas föräldrar.
    Den enda fördelen med den var att den var så ”stadig”, så det var bara att sätta in honom i den och så kändes den bra att ha utomhus.
    Nackdelarna var att man kan inte ta på den själv, den är stor och klumpig och eftersom den är så stabil så kan den liksom skära in i kroppen ibland.

    Jag hade gärna testat en bärsjal… det verkar så himla mysigt! Och mjukt!!
    Får vi en recension av den sedan????!! ;)

Kommentera!

