Avd 45

Idag är min lilla bebis hela 5 dagar gammal! :) vi befinner oss för närvarande på avd 45 på sjukhuset eftersom hon är en månad tidigt född. Det går förvånansvärt bra med tanke på att jag inte gillar att vistas på sjukhus. Det är ju för vår lilla bebis skull vi är här trots allt.

Vid födseln vägde lilla Arwen 2772 g och var 48 cm lång vilket var otroligt bra för hennes 35 veckor! Hon har som förväntat, tappat lite i vikt men vi jobbar på att få upp henne.  Just nu måste hon sola lite eftersom hon fått gulsot som de flesta prematurbebisar får. Vi är inne på andra dygnet nu och första natten ville jag bara dö eftersom hon sovit brevid mig innan och ibland vaknade helt otröstlig… snacka om att allt blir så annorlunda då man blir mamma. Skulle kunna lyfta berg för henne känns det som. Hur har man kunnat leva innan hon kom, tänker jag varje dag. :) älskar henne så ofantligt mycket och jag längtar tills vi får komma hem! Men innan dess måste allt fungera som det ska med henne och matning. Hon har inte fått in tekniken riktigt ännu eftersom hon är så liten men snart så! :)

Nu är det dags för frukost…

Alltså åh vad jag älskar vår lilla Arwen! :)

image

image

image

5 thoughts on “Avd 45

  1. Katarina: ja det är helt sjukt att dom nästan var lika stora. Tur att det slutade bra för er med trots allt! Nu har man verkligen allt man kan önska sig!

  2. Ååh va fin hon är! Och lika stor och lång som Edwin! Eller han vägde 2824 gr, men nästan! Hoppas gulsoten går över snart och att allt kommer igång så ni får komma hem snart!! Och ja, visst är det underbart att vara mamma. Känslor man aldrig anade :-)

  3. Ni har verkligen fått världens härligaste och goaste lilla tjej <3
    Jag hoppas och önskar att ni får komma hem snart!

    Skickar massor med kramar till er :)

Kommentera!

