En vecka idag

Idag blir vår lilla Arwen en vecka gammal! :) vad veckan har gått fort… vill bevara varje dag men samtidigt vill jag att tiden ska gå fortare än någonsin så att vi kommer hem snabbare.
Hon måste dock gå upp i vikt först. Jag har äntligen fått börja amma henne med hjälp av mellanlägg… annars hittar hon inte riktigt. :D Det kändes som ett riktigt halleluja-moment då jag fick testa det eftersom jag var så frustrerad. Man vill ju kunna ge sin bebis mat! Annars matas hon med kopp med min övriga mjölk vilket känns bra. :)

Idag har varit en händelserik dag då vi både fått gå på promenad med vår egna vagn och sedan har hon även badat första gången!

image

image

image

image

Vi har ju inga kläder som passar henne riktigt då hon är så liten + att hon verkligen försvann ner i åkpåsen… haha så sött!

Eftersom hon fortfarande är tidig så sover hon mesta delen av tiden vilket är både på ont och gott. Sköterskorna tror att hon kommer att börja vakna till nu i slutet av veckan eftersom hon blir 37 fullgågna veckor då. Hoppas! Det betyder att hon kommer att kunna äta lite bättre och vi får åka hem. Måtte tiden gå fort nu!

2 thoughts on “En vecka idag

  1. ÅH vad BRA att du fick testa mellanlägg så att det äntligen funkar, det är ju så himla härligt att kunna amma sitt barn!!!
    Vilket underbart framsteg att ni kunde få gå ut med henne också!!!!! :D

    Jag är så glad för er skull, och jag ”hejar på” lilla Arwen så att hon kan gå upp och ni får åka hem <3 <3

Kommentera!

