En bärsele…

Innan Arwen föddes så köpte ju jag en bärsjal i hopp om att få lite avlasning då jag bär runt på vårt barn… Häromdagen skulle jag testa den och grävde fram instruktionsboken där det visade sig att man skulle knyta den typ 75 varv runt kroppen i en massa avancerade knutar. Dessutom fick jag lite tvångströje-känslor då jag väl lyckats få på mig den och det kändes inte alls som ett stöd då Arwen, liten som hon är, försvann in bland lagren.

Hur som helst så känns en bärsele lite mer stabil och jag kan ha båda händerna fria efterson hon gärna vill bli buren all vaken tid. Dessutom hittade jag en gjord av ekologisk bomull från Babybjörn! :) Denna fick det bli:

image

image

image

Fin färg dessutom! :) ohyggligt intressant inlägg, iknow ;)

4 thoughts on “En bärsele…

  1. Tack för tipset :) vi kollade runt på lite olika bärselar och dessvärre hade vi inte ekonomi till en ergo… vi hittade vår väldigt billigt. Dessutom kommer hon inte sitta i den i timtal :) men framöver så kanske vi byter om pengarna räcker till. :)

  2. De är oftast i organicmaterial då de riktar sig till mer medvetna föräldrar som ställer krav :)

Kommentera!

