1 månad idag

Idag blir vår lilla bebis 1 månad gammal. :) Och tänk, hon var inte beräknad förrän imorgon egentligen! Denna månad har verkligen rusat förbi! Men det har varit den mest fantastiska månad av mitt liv. <3

DSC_0044

DSC_0094

DSC_0057

Mycket har hänt de senaste dagarna. Vi har äntligen enats om vad hon ska heta i andranamn; 

Arwen Iris Lohi klingar väl fint? :) När vi gift oss blir det ju Arwen Iris Bergström. Vi får många frågor kring namnet Arwen. Dels så är det ett walesiskt namn som betyder ljus och god, sedan har jag älskat namnet sedan jag såg Sagan om Ringen. :D Det är unikt och vackert, precis som min lilla bebis! :)

wpid-cam00143

Vi har även bokat tid för att bekräfta faderskapet eftersom vi är ogifta och vi var även på BVC idag för att väga och mäta. Hon väger nu 3480 g och är 48,5 cm lång. Det känns jättebra att hon gått upp drygt 700 gram sedan födseln! Vi pratade lite om sov-vanor också. Eftersom man har rätt mycket tid på sig att googla så har jag läst om rekommendationer där de flesta ”experterna” säger att små spädbarn bör sova i egen säng sedan födsel. Detta har helt och hållet känts fel i mitt hjärta och Arwen vill verkligen inte ligga ensam om nätterna. Vid nattamningarna är det så mysigt och enkelt och hon vill ju bara ligga nära. <3 Sköterskan på BVC sa att jag helt och hållet ska följa det som känns bäst för oss och det var en otrolig lättnad. ”Råd” på internet kan verkligen få en att må jättedåligt! Så nu ska jag sluta läsa på så himla mycket och bara köra på magkänsla! :D

Till veckan ska jag försöka knåpa ihop min förlossningsberättelse också. Och visa alla fina presenter som Arwen fått! :D I morgon återgår Björn till jobbet…. Får se hur det går att vara ensam eftersom hon gärna blir buren heeeela tiden. :P Min lilla prinsessa. <3

Nu ska vi vila en stund… Jag är så otroligt trött idag…

4 thoughts on “1 månad idag

  1. Vilket otroligt vackert namn ni har valt. Arwen, det ska jag bära med mig i framtiden. Riktigt, riktigt fint! Iris har jag haft på listan länge och det är också underbart fint.

    Fin blogg, hit kommer jag gärna igen! :) Take care!

  2. Jag tycker att Iris är ett mycket vackert namn, och jag håller verkligen med dig om att det klingar fint!

    Kan också tala om att jag är sjukt taggad på dinförlossningberättelse, trots att jag hört den AWF hi hi :D

  3. Googla säker samsovning så får du mycket bra tips. Samsovning är underbart och riskerna är ju sådant som man bara kan låt bli (som att inte dricka eller röka, borde vara sunt förnuft…)

  4. Åh, mins när lilla J var så! Det är så hinla mysigt, åhh!! Ta vara på tiden för det är sant det dom säger, det går alldeles för fort!!! :'( <3 Tycker att du gör helt rätt i att ha din fina bebis i sängen, bebiar är ju van att höra mammas hjärtslag och känna hennes närhet hela tiden. Jag skulle aldrig kunna tvinga Johan sova själv, och det är ju galet mysigt att ha dom nära sig!! :D <3.

Kommentera!

