Kardashian Beauty

khromaheader-1

Systrarna Kardashians smink har funnits ett tag men lanseras först nu i Sverige på riktigt. Jag blev otroligt nyfiken eftersom systrarna ser alltid flawless ut i sminket och borde ju veta vad de pratar om eftersom de i flera år bara anlitat (i mitt tycke) de bästa makeupartisterna som är väldigt tekniskt duktiga (b.l.a Mario Dedivanovic). Dessutom ska tydligen produkterna passa alla typer av kvinnor färgmässigt, vilket känns lovande! Det står tyvärr inte vad produkterna innehåller på hemsidan men ska i alla fall inte innehålla:

  • Parabens
  • Pthalates
  • Gmos
  • Triclosan
  • Silicone
  • Bismuth Oxychloride
  • Saccharin Red 7 Lake (ci 15850:1)
  • Black 2 (ci 77266)
  • Petrochemicals
  • D- Alpha- Tocopherol Acetate Has A Restriction Of 0.05%
  • L- Alpha- Tocopherol Acetate Has A Restriction Of 1.0%
  • BHT Restricted To 0.15% Only As Antioxidant
  • Sodium Lauryl Sulfate Gluten Lanolin
  • Dea, Mea, Tea
  • Diazolidinyl Urea
  • Dmdm Hydantoin
  • Benzyl Salicylate
  • Amylcinnamaldehyde
  • Oxybenzone

Det känns ju bra! :D

Jag valde att testa en mascara och ett läppglans.

Mascaran heter Whip Lash och utlovar snygga och dramatiska fransar. Vad jag egentligen föll för var borsten med sin unika form.

KB401_1

KB401_2179:-

Läppglanset tror jag kan bli en favorit färgmässigt. Jag gillar verkligen kalla ljusrosa glans med skimmer i. Kanske inte supertrendigt men jag tycker att det är snyggt! Otroligt svårt att hitta dock! Men Honey Stick Lip gloss ser farligt nära ut min drömnyans och efter att ha googlat runt lite och sett hur den ser ut i verkliga livet så känns det som att jag hittat rätt! Raw Honey heter nyansen och ska även vara vårdande för läpparna utan att kladda.

KB528_1

149:-

I Sverige kan man enbart köpa Kardashian Beauty-produkter på brallis.se!

Jag återkommer med recension och bilder på produkterna. :) Sov gott!

Kommentera!

