Våra rutiner

Jag och Arwen har ju våra rutiner nu på dagarna. Eller ja, jag försöker ha rutiner om min lilla prinsessa tillåter. Hon sover inte lika mycket nu som gör några veckor sedan vilket kan bli ganska frustrerande då man försöker hinna med lite grejer här hemma. :P Under dagen ammar jag henne ungefär varannan timme (!) Och på natten var tredje ungefär. Hon vill äta mycket och det känns ju ändå bra! All vaken tid vill hon spendera i min famn och titta runt. :) Nu har hon sovit en timme och jag har passat på att äta frukost, tvätta, vika tvätt, busat ute med hunden, bäddat, plockat och knådat ihop en pizzadeg till ikväll! Det återstår att se om jag hinner göra själva pizzan innan Björn kommer hem. ;)

I helgen vill jag vara ute så mycket som möjligt och dessutom blir det en sväng till Birsta.  Måste få undan julklapparna tidigt i år. Jag avskyr att handla julklappar och det vill jag verkligen betona! Vi köper bara julklappar till barnen eftersom resten bara är menlös konsumtion. Jag och Björn unnar oss själva nåt fint istället för att köpa massa onödigt till varandra. :) Vi köper hellre fina saker till Arwens blivande rum. Annars så kommer vi troligtvis åka till fjälls i början av nästa år och det känns lyxigt nog!

Nu vaknar prinsessan….! Trevlig helg! :D

image

Kommentera!

