Ett måste nu i vinter!

Något jag verkligen rekommenderar i vinter (eller hela året för den delen) är jojobaolja! Kallpressad ekologisk jojobaolja är rena rama mirakelprodukten oavsett hudtyp. Oljan utvinns ur växtens frön och är ett flytande vax. Den har otroliga återfuktande egenskaper eftersom den binder fukt väldigt bra (utan att täppa till) samtidigt som den har en bakteriedödande effekt. Detta gör att den passar perfekt till torr hy men även känslig hy som lätt irriteras eller får akne eftersom den reglerar talgproduktionen. Jag använder oljan till allt! På mig själv har jag den under ansiktskrämen som serum och extra kring ögonen men även till håret. På min bebis har jag den på kinder, stjärt och andra torra partier samt i hennes badvatten! Sedan jag upptäckte denna fantastiska olja för några år sedan har jag aldrig hittat något likvärdigt.

Jag rekommenderar den varmt till alla! Den finns att köpa lite överallt men nu senast köpte jag min 100 ml flaska från svenska märket Maria Åkerberg. Kallpressad och ekologisk vilket innebär att den är obehandlad och all näring är intakt! :)

Ca 219 kr på SkinCity!

image

Kommentera!

