Vaccination

Gaaah nervsammanbrott!
Idag ska Arwen vaccineras för första gången och jag har sovit som en jäkla kratta i natt. Som mamma vill man ju vara stark och cool inför såna här tillfällen men just nu känner jag mig som en skör fjant med en klump i magen. Jag brukar kunna tuffa till mig inför det mesta men när allt är nytt och främmande och dessutom berör det mest värdefulla jag har så känner man sig oundvikligt lite hjälplös. Det komner nog gå bra men man har såklart lyckats googla sig fram till värsta tänkbara fallen av hjärnskrik och plötslig spädbarnsdöd. Jävla internet!!

image

Igår var min kusin Andre här tillsammans med hans tjej Mikaela och deras hund Bob! :) Andre och jag var bästa vänner när vi var små och det skiljer ett år mellan han och mig. Det roliga är att dom blir föräldrar i sommar och det blir nästan ett år emellan våra barn! :) Så himla kul!! Jag ser redan alla kalas och övernattningar framför mig ;) Silver busade järnet med deras hund Bob som var på riktigt bushumör vilket var jättebra. Vanligtvis är det ju Silver som försöker trissa upp andra hundar och nu fick hon smaka på hur det känns att ha en valp efter sig ;) Så himla kul!
En riktigt mysig dag blev det och vi var alla helt slut på eftermiddagen eftersom jag varit uppe med Arwen typ 3 ggr natten innan. I natt sov hon dock 4,5 timmar i sträck så det känns lovande! Kanske blir en hel natt snart…. undrar hur det kommer att kännas?! Har inte sovit en hel natt sen 6:e graviditetsmånaden tror jag…

Dags för en kopp kaffe så att jag vaknar till!

Kommentera!

