Vilka skämt

Detta måste var de sämsta deltävlingarna i Melodifestivalens historia. Så sjukt trista låtar som bara var hopkok och plagiat på andra låtar. 60 % av dem som insisterade på att sjunga på engelska hade pinsamt dåligt uttal och när Linda Bengtzing åter igen dök upp med ännu en skitlåt ville jag gå och lägga mig. Hon känns som en extremt needy tjej som försöker och försöker få svenska folket att älska henne men inte når fram. Helt ärligt så skrämmer hon mig med sitt överdrivet intensiva juckdansande och gapsjungande. Var finns själen? De vackra instrumenten och de tjusiga scenkläderna? Många av ”artisterna” ser ju ut som om dom klätt på sig i mörkret alternativt kravlat ut ur en sopcontainer. Programledarna känns stela och skumma och jag tycker att själva ljushuvena bakom valen av bidrag ska bytas ut. Tur att Anton Ewald och hans dansare lyfte hela kvällens fiasko i slutet.

Får se om jag ens orkar kolla på stora mello? Äh, who am I kiddin’!? Lär ju sitta bänkad. ;)

Fick dricka en god öl ikväll i alla fall! Kung Markattas ekologiska ljusa lager. :D

image

Kommentera!

