Snygg förpackning

Jag beställde en mascara från ett märke som tycks vägra komma till Sverige trots att det varit på tapeten ganska länge.

Physicians Formula har bland annat ett naturligt sortiment av smink som heter Organic wear. Jag har länge suktat efter deras mascaror som är helt naturliga, GMO-fria och har dom vackraste förpackningarna har någonsin skådat. Love at first sight!

Slog till på märkets nya variant som heter:

Physician’s Formula, Organic Wear, CC Curl + Care Mascara, Ultra Black

06251

 

”Hypoallergenic. Fragrance Free. Gluten Free. Opthalmologist Approved. 100% Free of Harsh Chemicals. 100% Free of Synthetic Preservatives. 100% Free of Parabens. 100% Free of GMO’s (Genetically Modified Organisms). 100% Free of Synthetic Colors.”

Den kostade ca 60 kr och med dagens sminkpriser känns ju det nästan gratis!?

Recension kommer senare! :D

7 thoughts on “Snygg förpackning

  1. Jag beställde ifrån iherb.com. billig och snabb frakt.. . Man kan dock åka på tullavgift men det är inte så farliga summor med tanke på att jag bara betalade typ 30 kr i frakt el. Nåt :)

  2. Har också velat testa det märket men inte vågat beställt, var beställde du ifrån? Vart det tullavgifter? Tack!

  3. Hej Sweire! Ja, noniques grejer är sisådär. Inte mina favoriter heller. Vad har du för hudtyp?

    Mitt personliga favvomärke är 100 % pure. Inte superbilligt men underbara produkter. Helt naturliga och till största del ekologiska. Dessa produkter hittar du på eleven.se och brallis.se.

    Ett aningen billigare märke och helsvenskt är Maria Åkerbergs produkter. Dessa hittar du fraktfritt på Skincity.se

    Ett tredje och väldigt prisvärt alternativ heter Urtekram och finns att köpa på ica maxi eller apotea.se. De har tex naturlig duschkräm för 45 kr och en helt ok och återfuktande dagkräm för 79 kr som verkligen sjunker in. Hade tänkt skriva ett inlägg om dessa produkter i framtiden . Dessa produkter är naturliga och till viss del ekologiska.

    Hoppas det hjälpte! :)

  4. Hjälp. Jag behöver ditt råd, har tidigare köpt noniques ansiktskräm- som jag inte gillade. Igår var jag in på hälsokraft inne i stan för att hitta nya grejer. B.la. en duschkräm och en ansiktskräm. Dock så kunde inte personal nåt så jag kom hem med nåt med en massa -sulfat. Nu vill jag att du ska hjälpa mig hitta dom bästa produkterna för en helhet! Vill vara så miljövänlig o ekologisk som möjligt, samtidigt som jag vill ha bra grejor som funkar. Du verkar ha en sån bra insikt i allt detta.

Kommentera!

