Sego

I morse var Arwen på jättebra humör så jag bestämde mig för att gå bort på Ica och handla lite. Jag har ju fått dille på att koka soppor av olika slag sista tiden och behövde en del proviant! Väl inne i butiken så höll sig lillhjärtat på bra humör så jag gjorde det jag gör bäst inne i matvarubutiker – segade! Haha. Ja, jag kan vara världens mest stressiga människa ibland men när jag handlar mat så vill jag ta god tid på mig. Jag kollar innehåll, klämmer på grönsaker och går runt och blir allmänt inspirerad. :) Avskyr verkligen att hets-shoppa och ”bara springa in” för att handla.
Nåväl, för att ha varit inne i butiken över en timme så kom jag ut med förvånansvärt lite;

image

…plus lite annat som inte kom med på bild. :D Idag blir det paprika-och tomatsoppa här hemma! :D Tror jag… eller rotsakssoppa? Vi får se. :P På begäran från Marie så ska jag så småningom börja lägga ut fler recept också.  Här om dagen gjorde jag en morot-curry- och fänkålssoppa som vad skiiiiiitgod! :D Ska bara försöka minnas vad jag hade i. ;)

2 thoughts on “Sego

  1. Tummen UPP för recept!!
    Du gör jämt så kreativ och välsmakande mat, och jag skulle verkligen behöva inspirationen! :D <3

Kommentera!

