Snart 6 månader

Tja!

Jag har verkligen tappat blogglusten sista tiden… Vet inte varför riktigt. Jag har nog tappat lusten att vara interaktiv på nätet överhuvudtaget. :) Nu har ju solen och våren tittat fram om då lockar datorn lite mindre tror jag. Jag är en typisk person som verkligen inte skulle kunna ha ett jobb där jag sitter vid en dator hela dagen… Jag bli otroligt låg och deppig av att spendera lång tid vid datorn. Detta leder ofta till att jag blir omotiverad att blogga… Men rätt vad det är kommer inspirationen tillbaka! Mest för att jag använder bloggen lite som en dagbok och det är ju jättekul att gå tillbaka och läsa hur tex Arwen var då hon var 3 månader gammal osv. Så idag tänkte jag skriva lite till mitt framtida jag om hur Arwen utvecklas! :) Om en vecka blir hon 6 månader (!!!) gammal…

wpid-cam00984-1

Here goes:

Sista 2 veckorna har Arwen verkligen insett att hon har en röst och hon sjunger och pratar ofta! Tungan och dreglet åker in och ut ur den lilla munnen mest hela dagarna och ”dreglisarna” har blivit våra bästa vänner eftersom det blir många ombyten annars. :) Arwen är nyfiken på allt! … Och allt ska in i mun och smakas på. Hon visar tendenser till att vända sig dagligen men ännu har hon inte gjort en full vändning. Hon sov en hel natt förra veckan men vaknar oftast var 3:e eller var 4:e timme och vill äta. Hon har börjat få smakportioner och gillar och äter det mesta! Det är jag otroligt tacksam över. På skötbordet tar hon gärna tag i sina egna fötter och utforskar dem samtidigt som hon sjunger! :) Sitter gör hon med stöd.. men vi har inte bråttom alls. Allt ska ta sin tid! Hon är världens finaste och snällaste bebis med en vilja av stål.

Så! Nu har Arwen somnat och mamman ska njuta av egentid och kika på nyhetsmorgon och slumra lite… Sedan blir det en promenad! :)

Kommentera!

