Ljusa upp håret naturligt, hemma!

Igår testade jag något jag velat prova på ett tag. Honung innehåller väldigt små halter av väteperoxid som även hittas i blekning. Detta innebär att man kan ljusa upp och liva till håret med en honungsbaserad inpackning. Jag hade en gammal burk honung stående eftersom jag och Björn inte äter honung längre så jag tänkte why not?! :)

Sååå… vill du ljusa upp och snygga till din egna hårfärg så är detta för dig! Jag har ju ofärgat hår men det funkar lika bra på färgat. Jag satte i denna blandning i håret, satte på en duschmössa samt en handduk för få lite värme på den och lät den sitta i en timme. Man kan låta den sitta i längre om man vill och har tid!

blandning

Receptet kan anpassas om du har mer och längre hår med lite mer vatten. Detta sliter inte på håret och ger fantastisk glans. Tvätta ur inpackningen med shampoo (2 ggr) och använd därefter balsam som vanligt.  Här är mitt resultat efter en timme:

hair

Båda bilderna är tagna med blixt, jag ser en lätt ljusare skiftning! Dessutom tycker jag att håret ser mer livfullt ut.  Jag kommer troligtvis att göra denna behandlingar fler gånger och ljusa upp håret gradvis. :) Lycka till!

 

5 thoughts on “Ljusa upp håret naturligt, hemma!

  1. Hej igen! Jag testade en naturlig metod idag som skulle ljusa upp håret jag använde mig av honung och oliv olja och utesluta kanelen då jag läste att det kan ge lite röda pigment. Jag testa det på 2 slingor och WOW det gav skillnad efter första gången slingorna blev ljusare jag blev så chockad! Jag hade det i mitt hår i ca 1 och en halv timma.(har mellanblont/ljusbrunt hår) När jag blandade honungen och olivoljan lät jag den stå i rumstemperatur i en kvart innan jag la det i håret. Och jag la aluminium runt där jag la blandningen i mitt hår, Du måste testa detta! Sitter nu med det i hela håret och hoppas på det bästa :)

  2. Hej rebecca! :) Jaså? Det kan ju ha med monitorinställningar att göra också såklart men jag tyckte att det blev ljusare iaf. man såg det också spec i ”babyhåren” som man ofta har i hårfästet. :) Nej, jag har inte hunnit testa det mer eftersom vi precis flyttat men kommer absolut att göra om denna behandling. Dessutom gav det håret otrolig glans och återfuktning… Upplevde iaf jag! testa själv vettja, det skadar inte håret. Sedan kan man ju låta det verka längre om man vill. :) Lycka till!

  3. Hitta ditt inlägg på google när jag sökte efter att färga håret naturligt haha :)
    Men jag tycker nästan att det ser ut som att ditt hår blev mörkare:/ typ en mer varm ton och de får ditt hår att se mörkare ut. Men har du testat det fler gånger nu efter? har ditt hår blivit ljusare?:) Är så nyfiken på detta!

Kommentera!

