Guten morgen

Snapshot_20140509

Whattup Errr’body!?

Här har ni en trött tjej… Är så trött på att vara trött? Förstår ni den känslan? Får vara pigg typ en dag i veckan. Ok, jag ska inte klaga… Jag valde att skaffa barn och självklart är hon värd denna trötthet.:) Allt för min bebis! <3

Här om dagen då jag satt och zapp-surfade lite och googlade runt efter mammabloggar för att hitta lite inspo så fann jag en kvinna som jag ville kasta en bajsblöja på. Hon hade skrivit ett inlägg om hur tråkigt det var för henne att amma hennes 2-månaders bebis. Hon hade minsann försökt att läsa en tidning, fika och ta det lungt när hon ammade sin bebis på 2 månader och det värsta av allt var ju att bebisen bara ville amma längre och längre tid. Hon tyckte det det ”kändes nog” och ville börja ge ersättning för att få avlastning av sin make och för att hon kände sig rastlös.

För det första; Om man KAN amma, så SKA man amma första tiden. Det är den bästa och naturliga födan för ditt barn och det finns tusentals kvinnor som gärna vill amma men inte kan av olika anledningar. Modersmjölken är skräddarsydd för bebisen.

För det andra: Amningen finns till för DIN bebis och INTE dig. Det är bebisens mat och ger er tillfälle att knyta band och njuta tillsammans.

För det tredje; Denna kvinna är verkligen inte redo för barn om hon inte ens kan sitta still i 15 minuter tills bebisen ätit klart och inte inser att det är hennes jobb att tillgodose bebisens behov och inte tvärtom.

För det fjärde; Kan folk sluta spela offer? Med det menar jag att vissa sätter sig i en prinsess/offer-roll där allt tydligen ska kretsa kring deras bekvämlighet och vilja. Självklart är mamman viktig men BARNETS behov skall alltid komma först och den första tiden med barnet får man snällt sätta sig själv åt sidan ett tag. Det är ingen direkt uppoffring om man älskar sitt barn! Be a f***ing woman!

Sådär, förstår mig verkligen inte på vissa alltså. Att amma är underbart och praktiskt och jag lider verkligen med dem som inte kan. Jag hade det lite bökigt i början men gav mig inte och tillslut gick det hur bra som helst! :D Blev så jäkla arg då jag läste det här inlägget eftersom jag vet av många som verkligen velat amma men inte kunnat. Vilka bortskämda pappskallar det finns!

 

One thought on “Guten morgen

Kommentera!

