Fisar och händige Manny

Arwen ligger i sin babysitter och fiser samtidigt som vi kollar på Händige Manny… så mysigt! :)

Snapshot_20140511

Jag är utvilad idag eftersom Björn klev upp med Arwen i morse. :) Underbart!! Nu är han och kör hinderbana med sin brorsa och under tiden passar jag och Arwen på att bada, busa och mysa! Det ser ut som ett bombnedslag här hemma men vad gör det? Det är väl lite det livet handlar om egentligen. Att kunna hitta ett lugn och en trygg punkt mitt i kaoset? :)

På tal om det så vann ju skäggiga damen ESC igår. Vi hann inte ens se klart programmet igår utan gick och lade oss innan. Jag blev väldigt glad då jag fick veta att hon vunnit eftersom:

1: Det är coolt med skägg.

2: Sången var bra.

3: In your face gayhaterz!!

4: En rejäl moralkaka till alla som dömer andra för deras livsstils-preferenser. Alla ska få leva, skratta och älska… förutsatt att att man inte skadar andra och det känns ju ganska självklart!

Att döma andra bottnar ofta i rädsla och avundsjuka har jag lärt mig. Och det gäller allt! Nu händer det inte ofta men stöter jag på någon som säger nåt negativt om mig alt. neggo-kommenterar på min blogg så tar jag det med lätthet. Det är helt enkelt en projicering av negativa känslor hen hyser för sig själv och istället för att bearbeta dessa känslor så gör man det enkla – letar fel hos andra för att slippa vara ärlig med sig själv och ta itu med sitt egna liv. Dom som ihärdigt uttrycker hat/missnöje för andras läggning, levnadssätt eller preferenser har MÅNGA problem inom sig själva. And that’s a fact! I många fall är även människor kanske rädda för nya saker eller starka människor också för den delen eftersom dessa kan ses som hot. Själva hotet tror jag att man känner eftersom det kan rubba den inre strukturen man byggt upp för sig själv och man tvingas ifrågasätta om man lever upp till sitt fulla potential? Jaja, mer om detta i ett annat inlägg… ;) Men det var i alla fall en enorm seger i ESC för oss medmänniskor! Wohooo!!

Dags att göra lite lunch!

 

2 thoughts on “Fisar och händige Manny

Kommentera!

