Härlish

Nu ligger jag här och ammar Arwen… har precis duschat efter dagens jogg! :) 4.3 km blev det idag och det tog ca 28 min. Då var det några backar, både terräng och asfalt samt en läskigt stor hund som jag fick väja för! :D Nu har jag bara nåt kilo kvar och sen är jag nere på vikten jag hade innan jag blev gravid. Äter väldigt nyttigt men inte för att banta utan för att jag mår bäst av det. :) Har inte haft några restriktioner eftersom amningen gör en både superhungrig och törstig. Det händer ibland att jag äter 2-3 portioner till middag och 80 % av mina måltider består av hälsosamma kolhydrater i form av frukt, grönt, ris, potatis, sötpotatis, bulgur, osv. :) Vi äter ju dock enbart plantbaserat här hemma och det är så gott! Med denna livsstil är blodsockret på en otroligt jämn nivå hela tiden så man blir aldrig sugen att ”synda” eller äta en massa fett för att ”unna” sig. För mig är det att unna sig att ha ork och glädje i livet utan att måsta trycka i sig massor av chokladkakor för att känna sig belönad och validerad. Vissa kanske vill leva så? Inte jag. Gjorde det allt för länge i mina yngre dagar.
#plantbasedforlife! :D

image

Vaaarför köpte jag inte en mindre storlek på det här linnet?! Får köpa ett nytt… :/ älskar det!!

Kommentera!

