Komsi komsi lilltanden!

Det har varit några prövande dagar här hemma eftersom Arwen håller på att få en tand. Man kan se den genom det tunna tandköttet i hennes mun men den har inte ploppat upp riktigt. Detta har resulterat i en väldigt arg bebis rätt vad det är som vägrar att sova och stundtals att äta. Bröstet tar hon alltid men den övriga maten är inte lika aptitretande just nu. Däremot älskar hon att få en liten bit bröd eller typ gurka att tugga på… Men vanlig mat är ingen hit just nu. Hoppas den envisa tanden gör sin debut snart!

Här om dagen var vi på tandvårdsträff på BVC med massor av andra bebisar och de flesta var ganska lugna… förutom Arwen som satt och skrek ”EJEJEJEJ” och flaxade med armarna så fort någon kom in i rummet eller då någon av dom andra bebisarna visade sig framför henne. :) Haha, och då jag och Björn tittade bort EN sekund för att lyssna på tandsköterskan så tippade hon ner i hjulet på en lära-gå-vagn och slog huvudet… såklart. Stackaren! Efter lite tröst var det dags att ”prata” med resten av rummet igen. :P Undrar om det är en framtida teaterapa vi fått som envisas med att vara i centrum hela tiden? Det var så många bebisar satt lugnt i sina föräldrars knän och bara observerade…. Vilken lyx! ;) Haha

unnamed (7)

Idag var det löpning som stod på schemat igen! :) Fick ju vänta tills regnet skulle avta…. i typ 100 år kändes det som men till slut kom jag ut. 5,5 km blev det idag och jag kände mig stark! Fick otrolig energi efter hälften och småsprintade upp för en backe till och med. Älskar verkligen att springa! :) För ett par månader sedan hade jag verkligen ingen kondis och nu springer jag 5,5 km i bra takt helt utan stopp och toknjuter.

Som belöning så beställde jag några plagg som jag kikat på. Är verkligen i stort behov av nya kläder då det mesta är urtvättat eller trasigt… Ska ju dock shoppa nåt fint i Stockholm nästa helg men slog ändå till på dessa plagg:

210587_2_3_28 223203_1_3_378 223203_3_3_378 225358_1_3_3 237172_2_3_28

 

(två tunikor, en t-shirt och en lång kofta – stylepit.se)

Ljus och neutral palett och väldigt  ”jag” just nu. Har ett par roliga harembyxor att para ihop dem med! :) Måste ju ha på mig nåt då jag shoppar också…? ;) Köpte även ett par BH’ar då jag ska lyxa till det och skippa amningsBH’n ett helt dygn! :D Wohooo!

Dags att kojsa! Natti :)

2 thoughts on “Komsi komsi lilltanden!

  1. Hej Hella! :) Ahaaa.. nej vi har inte testat det.. får kanske göra det om det blir värre. Just nu sover hon iaf!

    Ja tiden går så fort. Vi borde låta våra småtjejer träffas nån dag :) skulle vara kul att se hur dom är emot varandra. :D

    Vi trivs väldigt bra här.. hoppas allt är bra i Timrå :D kram!

  2. Hihi,Har du gett henne lite flytande Alvedon emot tandköttet el en Alvedon supp mot kvällningen? Enya hade problem så då baddade vi med lite flytande Alvedon mot tandköttet först och sen blev det en supp när vi skulle sova,så vi märkte knappt av att hennes två små gryn har kommit upp. <3
    låter som Enya å Arwen är lite lika där med uppmärksamheten :P hon är på pricken likadan som lilla Arwen<3…Småtjejerna våra,kan du tänka dig snart är de inte så små längre..tiden springer ju iväg fortare än ja vet inte vad.

    Hoppas ni trivs bra i Granlo..

    Kram

Kommentera!

