Dagar då inget går bra

Ibland kommer det dagar som bara får en att vilja gå och lägga sig… Men det går ju inte när man har barn! Och det gör hela dagen mer påfrestande. Nu har jag ju knappt sovit en hel natt sen jag hade gått halvvägs i min graviditet, typ. Jag var ständigt kissis och hade ont i fogarna då jag bar på Arwen. När hon väl föddes så fortsatte det hela med en nattledsen bebis istället. Nu då Björn har haft semester har han oftast gått upp med Arwen på morgonen vid 6 eller 7  medan jag fått snusa vidare till 8. Det har varit så otroligt skönt och välbehövligt! I morse vaknade jag skittrött även fast jag fått sova till nästan halv 9. Kan bero på att Jag var vaken med Arwen 3 ggr i natt och hon har ju kommit på den fiffiga idén att slå och klösa mig i ansiktet tills jag vaknar. Som om detta inte vore nog så:

– Har dom påbörjat renovering av balkongerna på vårt hus och själva borrandet väckte Arwen på förmiddagen så jag och Björn fick ingen lugn frukost idag heller. Självklart är det underbart att ha en bebis vid matbordet men ibland vill man bara få äta sin frulle i lugn och ro… iaf en dag i veckan. Och vi brukar passa på då hon sover på förmiddagen.

– Mina nya löparskor måste bytas en halv storlek upp vilket resulterade i en smärtsam löptur idag för min tå och ankel då jag fick ha mina gamla igen. Det var ju jättekul eftersom jag stått och väntat på att det förbaskade regnet skulle sluta ösa ned.

– Silver har fått nåt mamma-fnatt och följer efter mig överallt. In på toa, in i köket och bredvid sängen. Och kommer hon inte åt mig så står hon och stirrar sådär lite zombie-aktigt som huskies gör ibland. Så jag känner mig både förföljd och iakttagen vad jag än gör här hemma.

– Som grädde på moset så började vår granne ovanför spela världens basmusik då jag skulle lägga Arwen för kvällen. Det är vid dessa tillfällen jag verkligen saknar vårt gamla hus… Jag kunde inte springa upp och banka på dörrn eller tappa humöret framför Arwen. Såklart är ju Björn och spelar fotboll då allt detta inträffar. Aja, Arwen somnade ändå trots musikspelande granne och kinkig mamma.

Hoppas på att få sova fler timmar inatt och vakna mycket gladare imorrn! Hoppas även på bättre väder, what’s up with the friggin’ rain varje dag lixom!?

Sååååja, skönt att få klaga lite i bloggen ibland också! :D

Lägger upp en fin bild från fotograferingen vi gjorde då Arwen var alldeles nyfödd… <3

A-20-bw

 

2 thoughts on “Dagar då inget går bra

  1. Du är världens bästa ubi! Man har sina dagar… och i nästa så kommer man igen! Du är fantastisk! Och du är världens bästa front dansare! ♡ älskar dig!

  2. Du är stark som mamma o du har klarat av allt på egen hand min kärlek. Såna här dagar suger, men vi står över dom. Jag är jävligt stolt över dig hur som helst. Älskar dig…säger det för sällan känner jag.

Kommentera!

