Oh happy day! :D

Puh… Äntligen somnade vår lilla buslisa… Hon blir allt mer svårsövd för varje dag som går och ligger gärna och sjunger och ropar ”DADADA!” hur länge som helst. Idag var hon dessutom väldigt uppspelt eftersom vi har haft finbesök av Marie, Niklas och William! :) Det blev rejält med fika och bus idag och Arwen ville ju såklart knappt sova under dagen då…

William är en otroligt busig liten kille och det är så roligt att se vad som komma skall för våran del… Arwen kommer att bli minst lika busig och jag tror att dessa två kommer att hitta på massor av hyss framöver. ;) Arwen hängde gärna efter William i gåstolen medan han körde omkring på min gamla gå-bil. :D Hahaa så söööta!

unnamed (16)

 

Björn filmade… Får nog lägga upp filmen sen! :D

 

unnamed (8)När familjen Evaldsson åkte hem så var det fortfarande otroligt varmt ute trots att det var eftermiddag. Då var det alltså dags att laga lite mat! Det blev pasta med ”linsfärssås”. ;P Gott blev det!

unnamed (15)

 

Tanken var egentligen att åka och bada nu ikväll  men eftersom vi hade bebis som knappt sovit alls idag så kändes inte det som ett alternativ. Istället blev det en underbar kvällspromenad tillsammans… Förvånas dagligen vad fint det här området är alltså… Så himla fina grönområden och verkligen naturskönt! På hemvägen passade vi på att jogga tillbaka. :D

unnamed (9) unnamed (13) unnamed (14)

 

Väl hemma igen så blev det lite bus och frukt framför Disney Junior innan det blev läggdags…

unnamed (12)

Jag passade på att sätta upp ljusslingan jag precis köpt i sänggaveln för ett mysigt ljus i sovrummet. Arwen tyckte också att det var jättefint. :D <3 Björn hade gett henne min BH att leka med då jag tog bilden…………

unnamed (11)Från och med i morgon jobbar jag fram till fredag…. Gör redan ont i hjärtat eftersom jag inte får spendera dagarna med min älskade familj… Men det är ju samtidigt roligt att träffa kunder och kollegor! :) Älskar ju serviceyrket och allt som hör därtill! :D

Älskar verkligen livet just nu… Arwen växer och utvecklas för varje dag som går, jag och Björn jobbar på att få så fint som möjligt här hemma och bara njuter av att göra ”familjegrejer”. Jag toknjuter när vi sitter i köket och äter middag tillsammans och bara pratar om dagen medan Arwen kladdar i sin stol och Silver mumsar på det som ramlar på golvet. Innan vi fick barn satt jag och Björn konstant hukade vid vardagsrumsbordet och åt och nu är köket den naturliga mötesplatsen för oss… Såvida det inte är för varmt där inne då som dessa dagar…! Vårt kök ligger åt solsidan tillsammans med balkongen och det blir riktigt hett. Vi har jättebra ventilation i resten av lägenheten utom i köket. Till veckan kommer de och bygger ut vår balkong också och jag längtar tills att jag får börja inreda den… Tanken är att inreda det som ett extrarum med fina gardiner och sköna möbler. Det får nog bli några loppisrundor med mamma! Haha. :D

Jaja, nog babblat… Nu ska jag passa på att ta en låååååååååååång dusch! Ha en fin kväll! :D

 

 

One thought on “Oh happy day! :D

  1. Ja, det kommer nog bli rallyrejs så blomkrukorna far omkull när dessa två busar drar fram! :D

    Vad gulligt att du fick med när William serverar Arwen en massa mat, hon fick allt det godaste han vet (äkta kärlek) <3

Kommentera!

