Reinfeldt vill lätta på djurskyddet

Jag ville undvika att skriva något politiskt på min blogg eftersom det bara känns uttjatat men nu kan jag inte hålla mig. Jag kommer självklart att rösta på Miljöpartiet eftersom jag gärna vill att min dotter ska få växa upp i ett klimatmedvetet, jämställt och omsorgsfullt samhälle hellre än ett samhälle som enbart fokuserar på pengar, pengar och egen vinning. Det står jag för och kommer aldrig att skriva något i stil med ”jag har valt mitt parti men håller det hemligt… hähä” eftersom det betyder ”jag röstar bara för egen vinning och egentligen så skäms jag lite för mitt val men vill inte bli konfronterad för det”.

 

För mig är det viktigt att se helheten i samhället och inte bara rösta på något som gynnar ENBART mig kortsiktigt. Därför blev jag så sjukt upprörd då jag läste att Reinfeldt vill lätta på djurskyddet i Sverige så att bönderna (som redan fuskar) kan konkurrera med resten av Europa.  Nu är det ju ingen hemlighet att jag är otrolig djurvän och har valt bort kött av den anledningen sedan snart 2 år tillbaka. Tyvärr så innebär sänkt djurskydd inte bara förlust för djuren men även för människan och miljön. Ni som äter kött bör då vara medvetna att djuren garanterat kommer att pumpas fulla med steroider och anitbiotika för att gödas onaturligt snabbt vilket innebär stor resistens i era kroppar samtidigt som djuren förmodligen kommer att utfodras ännu hårdare med skit. Bokstavligt talat. Djuren som redan klampar runt och inhalerar sin egna avföring kommer att få äta mer GMO-soja som till störst del odlas där regnskog skövlas och skadar andra djur, människor och ekosystem tillsammans med massvis av bekämpningsmedel som sedan lagras i djurens vävnad. Det vill Reinfeldt mata Svenska folket med bara för att tjäna mer pengar. Sedan när de ”svenska bönderna” tjänat mer pengar så är det statens tur att ta över då ni blir sjuka (ni vet den där mystiska sjukdomen cancer) och ni betalar dyra pengar för vård tillsammans med massvis av läkemedel.

Tänk långsiktigt och med hjärtat. Det handlar om helheten, inte bara om dig. Tala för dem som inte har en röst.

whvkWI-n

5 thoughts on “Reinfeldt vill lätta på djurskyddet

  1. Jag önskar att alla kunde sätta sig in i djurens situation och leva deras liv. Vad tror ni? Att leva ”gott” innan man ska läggas upp på en mördares talrik? Vill ni leva så? Trodde inte det heller. Alla har rätt att leva sina fulla liv på denna planet (som vi människor förstör, inte djuren!) och vi människor behöver inte äta något från djuren. Men fortsätt leva era blinda liv så har inte era kommande generationer något att leva för.

  2. Haha jo fast om de nu är så ”synd” om bönderna får de väl byta yrke? Eller kanske hellre odla ekogrönsaker? Jag är emot all typ av utnyttjande av djur som du kanske förstår. Är inte oinsatt alls. Det kan man ju lika gärna säga om dig eftersom du grundar dina åsikter på enstaka fall. Så att leva i fångenskap hela livet i väntan på en onödig död skulle vara bra för djuren menar du? Tänk om människor kunde känna empati utanför den mänskliga rasen!?

  3. Detta aningslösa tyckande! VArför tror du att allt blir värre? Svenska bönder kan bara tjäna pengar och överleva om de har friska och sunda djur. Ja – det sker otäcka saker ibland när djur blir liggande i ladugårdar. Enligt läkare som jobbat i årtionden inom lantbrukshälsan har från sina erfarenheter sagt att det i alla fall han känner till varit fråga om människor som blivit djupt psykiskt sjuka. Har hjälp djurägare i fyra år som fått sina liv förstörda av myndigheterna – vet du – i inget fall har djur farit illa så det varit fråga om vanvård!!! Värsta djurplågerierna har varit myndigheternas omhändertaganden. Sätt dig in sakfrågan och undvik djurrättsrörelsens aningslösa babblande om vad som är bäst för djuren. Det avslöjar bara en total okunskap i sakfrågan!

  4. Skrev jag att dom tjänar mycket pengar eller? Köttkonsumtionen bör minska ur hållbarhetssyn för djuren, människan och framförallt miljön. Självklart blir djurskyddet bättre om staten är hårdare med kontroller och straff. Djurskyddet i Sverige är redan ett skämt då djuren behandlas lika illa som i andra Europeiska länder (www.ettlivsomgris.se). Som inbiten djurvän så ser jag inget negativt i att ett flertal svenska gårdar får lägga ned eftersom det stoppar uppfödningen av djur som enbart hålls inlåsta för att utnyttjas och sedan dödas för människans njutnings skull. Vi behöver varken ägg, mjölk eller kött för leva vilket är bevisat i flertal studier utan dessa är snarare roten till de flesta välfärdssjukdomar i västvärlden. Som sagt, se helheten och inte bara till dig själv!

  5. Vad får dig att tro att svenska bönder tjänar så mycket pengar? Vi importerar redan minst hälften av allt kött som konsumeras i Sverige och värre lär det bli efter som de svenska djurgårdarna läggs ner i rasande takt. Gott djurskydd upprätthålls av djurägarna inte av kontrollanter och administrativa straff som utdelas av tjänstemän utan rättslig prövning.

Kommentera!

