Snart kalas / Update

Vi har såklart börjat planera Arwens 1-års kalas (redan….. hon föddes ju nyss!?) och hur det ska gå till. Till en början tänkte vi ha ett hejdundrande firande… men insåg snabbt att det kan vara lite väl saftigt (and not in a good way) att bjuda hem typ 40 pers för Arwens skull. Hon ska ju få njuta av sin födelsedag och inte bli bombarderad med hur mycket folk som helst. Det kan lätt bli för mycket för en bebis läste jag på flera barnsidor på nätet. Det är dock svårt att skala ner..  Vill såklart att det ska vara massor av barn här eftersom Arwen älskar att leka med andra barn. :) Annars tänkte vi väl bjuda på något gofika såklart. Tänker baka det mesta själv så att det blir helt utan animalier såklart vilket passar flera laktosmagar perfekt. Jag har en rätt så grandios idé till en tårta men det återstår att se om jag lyckas utföra den. Kommer väl som vanligt stressa ända in i det sista men det kan det vara värt. Har även bestämt att Arwen ska få smaka lite av fikat eftersom jag bakar det själv. Hon har inte fått ätit godsaker innan eftersom vi tyckt att det varit onödigt att introducera henne till ett onödigt sockerberoende i en sån ringa ålder. Annars ska frukten flöda på kalaset och det går ju alltid hem hos henne. :) Denna vecka måste dock inbjudningarna skickas ut så att det dyker upp någon överhuvudtaget. :P

I helgen och igår fixade vi i vårt gästrum/ kontor. Jag tapetserade och Björn målade. Det blev riktigt mysigt där inne.. speciellt med stjärnhimlen som finns i taket från tidigare ägare. Än behövs lite inredning men det känns skönt att äntligen ha detta rum till förfogande då vi tidigare bara skyfflat in en massa skit där inne och stängt dörren. :)

unnamed (10) unnamed (13)

Det fick bli en fondvägg av samma tapet som vi har i vårt sovrum. :) Får se om jag trivs med det… annars tapetserar jag bara om… you know me! ;)

Känns i alla fall otroligt skönt. Snart hugger vi in på vår Walk in Closet och det blir inte nådigt. Heltäckningsmattan ska bort sedan tidigare ägare av lägenheten… Bara tanken att någon annan traskat omkring på den barfota får mig att vilja spy lite grann… Men det kommer att bli så bra. Tänker göra en hörna där inne som en provhytt (med snällt ljus) så att man i lugn och ro kan prova kläder. ;P Vi har även en inbyggd garderob i sovrummet som jag plockat ur totalt och ska inreda som sminkvrå. Ni får såklart se sen!

Tack och lov är valet över. Tänker inte skriva mer om det annat än att jag är väldigt glad att vi byter regering. Utanförskap leder till missnöje och rädsla, svårare än så är det inte vad gäller SDs anhängare. Men nu blickar vi framåt… det kan bara bli bättre! :D För ALLA.

NATTI :D

 

Kommentera!

