Hur gåre med motionen nu’rå!?

Hur ser mitt motionerande ut nu då?

I våras då jag började springa så tog jag tid och kollade avstånd varenda gång jag sprang och insåg snabbt att detta var väldigt omotiverande. Löpningen har hållit i sig bra igenom hela sommaren och nu in på hösten. Springer i genomsnitt 1-2 ggr i veckan och det blir i regel mellan 4-7 km varje gång beroende på vilken väg jag känner för att ta och hur dagsformen är. Jag tar inte längre tid på mig själv men kollar ibland avstånd om jag springer nya rundor. Oftast blir det löpning efter Arwens läggning på kvällen efter 19 och det känns bäst för mig. Då har jag hunnit äta tillräckligt med kolhydrater under dagen (bränslet) och är på soft humör. Det tråkiga är att det börjat bli mörkt på kvällarna och det känns lite småläskigt. :S För mig är det viktigt att vara konsekvent och göra så gott jag kan och det jag orkar/hinner istället för att pusha för hårt och sedan ta ”en paus” i flera veckor. Att vara mamma tar enorm energi och jag vill verkligen ge en stor shoutout till alla mammor där ute som tar sig ut och motionerar trots att tiden och orken ibland blir knapp. Vi är heeeelt jäkla grymma!! :D:D:D:D:D

Annars kör jag även lite yoga och styrka här hemma 1-2 ggr / vecka. Sedan bär jag ju på en bebis rätt mycket också. ;) Motionen känns alldeles lagom och så pass rolig att jag håller mig motiverad! :) Kommer nog aldrig mer kunnat ta powerwalks eftersom jag verkligen förälskat mig i löpningen.. frågan är hur det ska gå när snön kommer. ;P

Snapshot_20140531_2

Snapshot_20140531_1

 

 

Kommentera!

