Carrot cake!

Igår kväll hade jag fullt sjå med att baka så bloggningen uteblev tyvärr… Nu har jag iaf lyckats få ihop små fina chokladbollar, en mördeg som ska bli kakor ikväll och en del av botten på min två-vånings morotskaka som jag ska bygga. Jag har aldrig bakat en morotskaka utan ägg förut så jag var lite smånervös att den skulle bli torr och smulig… det blev den dock inte! :) Snarare saftigare och fluffigare än jag någonsin lyckats med! :D Blev så sjukt nöjd. Hoppas jag får till den andra delen lika bra… Jag är ju så dålig på att skriva upp hur jag gör när jag bakar och ”höftar” lite väl mycket ibland. Men det ska nog gå! Tanken är att den höga morotskakan ska ersätta en klassisk gräddtårta då varken jag eller Björn är speciellt förtjusta i tårta. I morotskakan jag bakade igår fick jag dessutom i typ 5 stora morötter och den innehöll enbart ca 1,2 dl olja vilket inte gör den suuuuperonyttig. ;P Så här ska den se ut när den är klar;

51e0d46f6193c346390eb8df6f635c21

Har verkligen gjort efterforskningar eftersom jag absolut vill baka veganskt. Och det går ju hur bra som helst! :D Lägger kanske ut receptet till denna morotskaka då jag är klar med hela. :)

Slutligen vill jag tipsa er om den bästa tidningen som finns och det är Vego! Helt veganska/plantbaserade och oftast hälsosamma recept utan animalier tillsammans med matnyttig info och spännande reportage. Köp lösnummer eller en prenumeration här. You won’t regret it! Arwen gillar också tidningen… Hon har ivrigt rivit sönder framsidan på mitt senaste nummer……….

vego

2 thoughts on “Carrot cake!

Kommentera!

