Inte göra så stor grej av det…

Kom och tänka på en grej här om dagen då jag till min fasa upptäckte finne i mitt ansikte! Sedan jag fick barn har min hy blivit lite annorlunda och troligtvis beror det på hormoner, ändrat sömnmönster och lite andra saker. Jag har aldrig haft riktig akne eller lidit speciellt av finnar heller för den delen men jag kan absolut sätta mig in hur det kan kännas att behöva mötas av de där röda prickarna varje dag som många faktiskt måste göra. Jag känner flera som har eller har haft akne en längre period av sina liv som verkligen mår dåligt av det… andra lär sig leva med finnarna och accepterar dem. Personligen är det nog inget jag ens lägger märke till hos andra men när jag själv drabbas av en enda finne så är det typ det enda jag ser! Haha, lite komiskt det där. Men det är ok… Och det vill jag verkligen säga till alla där ute som tycker att det känns jobbigt med dessa typer av ”temporära skavanker”. Det går över…. Och dessa skavanker hjälper till att forma oss och att göra oss unika och intressanta. Man kan verkligen ta lärdom av allt. :) Till er som lider av måttlig till svår akne kan jag rekommendera att testa det receptfria läkemedlet Basiron som kan vara till stor hjälp då det känns extra jobbigt. Själv ska jag vänta ut min lille vän som bosatt sig på höger sida av ansiktet. Snart är den nog ett minne blott. :)

product-basiron-5-tube

2 thoughts on “Inte göra så stor grej av det…

Kommentera!

