Coco

Sedär! :) Min lilla finne försvann på en gång… Det visade sig att det berodde på att jag fått tillbaka min månatliga vän… Har ju sluppit den under hela Arwens första år vilket har varit skööööönt! :D Detta är kanske lite väl personligt att dela med sig men äh! ;P Det får ni ta.

Allt börjar ju på insidan så man behöver inte krångla till det så otroligt! Tänkte tipsa om min väldigt exklusiva ansiktskräm som jag helt och hållet förlitat mig på de senaste 6 månaderna och den heter…. *trumvirvel*

Kung Markattas kallpressade kokosolja! :D

231805

Den fungerar alldeles ypperligt som sminkborttagning också. Min hy har aldrig varit så bra och i balans som nu… Min t-zon har även chillat ned sig och producerar inte lika mycket talg som innan. Kokosoljan är rik på vitamin E och har antibakteriella egenskaper. Jag drar på mig denna vid sängdags och sedan behöver jag inte smörja in mig på morgonen… huden känns len och följsam MEN en kost rik på mycket frukt och grönt tillsammans med rikliga mängder vatten är A och O för att få bra hy!

Jag har även använt kokosoljan som inpackning samt i hårbotten senaste året och det gör stor skillnad då även hårbotten behöver omvårdnad. Massera in den i hårbotten och fördela ut i längderna på kvällen, gör en fläta och sov i… Tvätta håret på morgonen (shamponera som alltid med ett sls-fritt shampoo 2 ggr följt av balsam) och voilá! Vackert, glansigt och livfullt hår! :D

unnamed (10)

Billigt blir det också! En burk kostar runt 40 kr och den räcker länge… i använder den i hela familjen! :) Men kom ihåg att använda en sked när du tar ur den så att den förblir fräsch länge… Prova! :) Det kan vara lite ovant i början men efter någon vecka brukar huden vänja sig. :D

annars var vi på en förskola och kikade igår åt Arwen, det kändes väldigt bra och pedagogen vi pratade med var väldigt trevlig och informativ. Vi hälsade på alla avdelningar och pratade med kokerskan som vi råkar känna lite grann, vilken tur! :D Nu ska vi dock kika på lite serier innan det är dags att sova… Jag jobbar tors – sön på JESS. :D Let’s go!

Natti! <3

Kommentera!

