Självtorka

Bebisen sover förmiddag ännu… (!)

Jag passade på att duscha en snabbis eftersom jag ska bort ikväll. :P Vill ju inte att Veronika ska spy av mina naturliga ”odörer” nu när jag äntligen ska få se hennes nyrenoverade lägenhet.

Numera låter jag alltid håret självtorka innan jag kammar det eftersom det skall vara bättre än att sätta borsten i det precis då man klivit ur duschen. Jag har sedan länge skurit ned på fönandet också. Det känns bra! Att skona håret från så mycket slitage lixom… MEN! Jag är bra sugen på att kamma det nu kan jag säga…  Mitt hår blir väldigt torrt på vintern och eftersom jag har fina strån men många så blir tovorna så galet trassliga ibland att jag nästan har lust att raka av mig hela håret. :P Men det ska jag inte! Haha.

Så fort Arwen vaknar ska hon få äta lite lunch och sen blir det prommis med henne och hunden här hemma… Det har fasen varit det mest prövande som mammaledig. Att gå ut och gå med både vagn och en Siberian Husky… Silver tror att allt i andra änden på kopplet är en släde som man ska dra hårt i. Jag behöver verkligen inget gymkort då en promenad med vagnen och henne känns som ett enda stort crossfit-pass. Men what the hell… Gratis träning lixom!

Nu vaknar lilla dockan här hemma!

Snapshot_20141203

Kommentera!

