Efter sorg kommer solsken

Gårdagen var väldigt omtumlande… Efter att vi fått veta att fina Linux gått bort var jag väldigt nedstämd hela dagen och ville verkligen finnas där för Elle och hennes familj. Smärtan när en familjemedlem går bort sådär är olidlig… Det var ju lite mer än ett år sedan vår vackra katt Sushi lämnade oss nu och jag kan verkligen sakna henne vissa dagar. <3

Idag började Björn sent så jag fick sova ut till 9!! Han gick upp och gav Arwen frukost och jag fick ligga kvar och slumra…. Åååhhh, så skönt! Arwen är väldigt hungrig på morgonen och vill äta fort… trots att hon morgonammas fortfarande. :) Som om inte det vore lyx nog så sken solen idag också!!

Efter att ha fått sova ut så hade jag massvis med energi så jag har städat här hemma, lekt mycket med Arwen, kammat Silver efter vår promenad och nu har jag i vanlig ordning lagat mat. :) Ville hinna göra lite här hemma eftersom jag jobbar på lördag och på söndag åker vi till Gävle. :D Arwen äter ju fortfarande väldigt bra (peppar, peppar) och det har hon ju gjort sedan hon började få vanlig mat. Jag försöker laga all hennes mat och inkluderar massor av grönsaker vid varje måltid… Och det lönar sig! Hon är inte så kräsen över maten och ju fler färger desto bättre. :D Vill verkligen inte ha ett grönsakshatande barn i framtiden och som man sår får man ju skörda tänker jag! :D Dessutom är ju frukt och grönt det bästa som finns för våra kroppar!

Nej nu vaknar mitt lilla busfrö från eftermiddagsluren så nu blir det bus! :D

unnamed

Kommentera!

